UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Мій автомобіль

Чи потрібно КАСКО, якщо є Автоцивілка

Поява особистого автомобіля зобов'язує власника оформити страховку. Яку саме, водії і навіть досвідчені учасники дорожнього руху не завжди знають. Існує два види страхування: Автоцивілка та КАСКО. У чому різниця між ними, розкажемо далі

Чи потрібно КАСКО, якщо є Автоцивілка

Поява особистого автомобіля зобов'язує власника оформити страховку. Яку саме, водії і навіть досвідчені учасники дорожнього руху не завжди знають. Існує два види страхування: Автоцивілка та КАСКО. У чому різниця між ними, розкажемо далі.

Чим КАСКО відрізняється від Автоцивілки

Оформлення страховки після покупки машини — обов'язкова процедура. Її важливість можна порівняти з отриманням посвідчення водія. Розберемося, чим відрізняються поліси ОСЦПВ (Автоцивілка) та КАСКО, які переваги вони мають. 

Відразу скажемо таке: перший з них має бути у кожного учасника дорожнього руху, а другий оформляється за бажанням водія, тобто добровільно. Якщо потрібно провести будь-які фінансові операції з авто, тоді слід отримати КАСКО. Наприклад, при кредитуванні чи лізингу. До цього зобов'язують власника машини кредитори чи лізингодавці. В даному випадку водій не розуміє, чи потрібно ОСЦПВ, якщо буде КАСКО. Інша поширена ситуація: при покупці нового автомобіля менеджери салону рекомендують клієнту оформити 2 поліси. А чи треба? Ще одна дилема. Важливо чітко розуміти різницю між двома видами страхування.

Отже, почнемо з ОСЦПВ. Цей поліс оформляють усі власники ТЗ. Обов'язкове страхування покриває збитки, завдані третім особам під час ДТП. Його власник нічого не отримує, але він не витрачає гроші з власного гаманця, щоб сплатити за лікування або ремонт авто потерпілим. 

Поліс КАСКО оформляють добровільно і він захищає авто від непередбачених ситуацій. Поліс включає такі ризики:

  • дорожньо-транспортні пригоди;

  • самозаймання та пожежі;

  • шкоду, заподіяну третіми особами;

  • стихійні явища;

  • викрадення;

  • вплив ззовні будь-якими предметами.

Важливо: власник полісу КАСКО отримує відшкодування, якого вистачає для оплати послуг з ремонту авто. Нагадаємо, ця страховка при оформленні кредиту є не добровільною, а обов'язковою. У такому разі потрібно 2 поліси. 

Чи потрібно оформляти КАСКО, якщо є ОСЦПВ?

Ми вже виділили обов'язкову та добровільну страховку (друга знадобиться часто при оформленні кредиту). Проте залишається відкритим питання, чи варто подбати про те, щоб отримати КАСКО. Відповідаємо: за наявності цього поліса водієві, як правило, комфортніше і спокійніше за кермом. КАСКО дозволяє мінімізувати шкоду при ДТП або при виникненні інших неприємних ситуацій. При невеликому стажі водіння та підвищеній тривожності краще оформити добровільний поліс. Кожен водій вирішує самостійно. Наприклад, одні впевнені в собі і блискуче управляють ТЗ, тому не бачать сенсу витрачати зайві гроші. Однак нагадаємо про наступне: автомобіль може постраждати від протиправних дій третіх осіб, які ми не в змозі передбачити і попередити. З КАСКО та ОСЦПВ надійніше, ніж просто з обов'язковою страховкою. Кожному водієві потрібно самостійно ухвалити рішення, зіставивши плюси та мінуси. 

Чи потрібний поліс ОСЦПВ, якщо є КАСКО?

На руках немає обов'язкового полісу в паперовій чи електронній формі? Краще залишитись вдома. Без Автоцивілки нічого робити на дорогах України. Це є вимоги закону. Співробітники поліції під час зупинки авто та перевірки документів обов'язково випишуть штраф (навіть за наявності КАСКО). Який напрошується висновок? ОСЦПВ потрібне завжди і скрізь, у тому числі за наявності договору, який здебільшого оформляють на добровільних засадах.

Яким полісом скористатися при ДТП

Це питання стає актуальним, коли водій має 2 документи. Коли варто користуватися обов'язковим полісом? Оскільки Автоцивілка покриває лише збитки третім особам, звертайтеся до страхової компанії, якщо стали винуватцем дорожньо-транспортної пригоди. Постраждалі отримають відшкодування. Однак також не пропустіть можливість покрити власні витрати, коли потрібен ремонт свого автомобіля. КАСКО покриє особисті витрати. 

Куди телефонувати, що робити, якщо аварія сталася з вини третіх осіб? Водій самостійно ухвалює рішення. У разі відсутності КАСКО страхова компанія винної сторони покриє збитки (обов'язково враховують ступінь зношування транспортного засобу). Необхідно зафіксувати настання страхового випадку та викликати поліцію або скористатися Європротоколом, якщо сума ремонту становитиме не більше ніж 50 тис. гривень і немає постраждалих людей. Винна сторона повинна звернутися до компанії, де оформляла ОСЦПВ. При бездіяльності не варто розраховувати на компенсації. 

Корисно. Ризики будуть мінімальні лише за наявності двох полісів. Виплати вдасться отримати незалежно від того, хто став винуватцем ДТП. 

Тепер про те, на яку компенсацію можна розраховувати по КАСКО. Є 2 варіанти страхового відшкодування: ремонт і гроші. У першому випадку авто спрямовується на гарантійне СТО або станцію техобслуговування, яку визначить страхова компанія. В результаті клієнт отримує справний автомобіль. Якщо договором передбачено грошову компенсацію, тоді її розмір визначається незалежною експертизою або фахівцем страховика. Можна виконати ремонт самостійно та надати всі чеки. Спосіб відшкодування слід узгоджувати на етапі підписання договору. Цей нюанс є в документі.

Важливо. Якщо договором КАСКО передбачено ремонт, у документі має бути інформація про те, хто здійснює роботи. Наприклад, офіційний дилер чи конкретна станція техобслуговування. Це впливає вартість страховки. Обслуговування у дилера коштує дорожче. Проте компанія залишає за собою право направити клієнта на конкретне СТО, якщо потрібно замінити ту чи іншу деталь. Тож уважно читайте кожен пункт договору.

Що робити при настанні страхового випадку? Відштовхуйтеся від ситуації. При угоні та серйозному пошкодженні машини відразу дзвоніть у поліцію. В цій ситуації без неї не обійтися. На місці аварії є постраждалі? Викликайте «Швидку» та поліцію. У разі займання машини або пожежі не зволікайте, дзвоніть у пожежну охорону за номером 101. 

Наступна дія на місці події — звернення до страхової компанії. Обов'язково повідомте про те, що сталося за номером, вказаним у полісі. Фахівець скаже, що робити далі, які документи необхідно зібрати та надати компанії для отримання відшкодування. Дотримуйтеся термінів! Найближчим часом відвідайте офіс компанії та складіть письмову заяву. Дійте, як каже страховик, не ігноруйте його рекомендації та інструкції.

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Історії волонтерів УНІКА. Анна Заменська: поштарка, пекар та берегиня Василькова
Я та УНІКА
03. липня 2022
Історії волонтерів УНІКА. Анна Заменська: поштарка, пекар та берегиня Василькова
Ми продовжуємо захоплено спілкуватися з нашими волонтерами. Сьогодні розмовляємо з Анною Заменською, яка понад 15 років працює в УНІКА керівником відділу документообігу. Після 24 лютого пані Анні довелося суттєво розширити свої «скіли» – адже з перших днів війни вона віддано залишається у місті Василькові Київської області, яке понад місяць перебувало під інтенсивними обстрілами.
Усі наші стани зараз – нормальні! Поради психолога для співробітників УНІКА і не тільки
Я та УНІКА
01. липня 2022
Усі наші стани зараз – нормальні! Поради психолога для співробітників УНІКА і не тільки
Сьогодні у блозі – поради від Алли Шуть, практикуючої психологині, яка надає допомогу співробітникам УНІКА в межах Сервісу психологічної підтримки від Wellbeing Company. Спілкуємося про те, для чого і кому потрібен психолог, чому зараз його підтримка ще важливіша, ніж у мирні часи, та як дати собі раду, коли такого експерта немає поруч. Нам було цікаво та корисно – сподіваємося, вам буде також.
Заради здоров'я. Як УНІКА та її партнери – медичні провайдери справляються із викликами воєнного часу
Будемо здорові!
28. червня 2022
Заради здоров'я. Як УНІКА та її партнери – медичні провайдери справляються із викликами воєнного часу
У цьому випуску блогу ми розповідаємо про один із ключових напрямків нашої роботи – медичне страхування. Як війна змінила процеси обслуговування? Чи можуть клієнти УНІКА, як і раніше, використовувати якісний медичний сервіс? Як бути тим, хто має медичне страхування від УНІКА, але опинився за кордоном?

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз