UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Мій автомобіль

Чи потрібно КАСКО, якщо є Автоцивілка

Поява особистого автомобіля зобов'язує власника оформити страховку. Яку саме, водії і навіть досвідчені учасники дорожнього руху не завжди знають. Існує два види страхування: Автоцивілка та КАСКО. У чому різниця між ними, розкажемо далі

Чи потрібно КАСКО, якщо є Автоцивілка

Поява особистого автомобіля зобов'язує власника оформити страховку. Яку саме, водії і навіть досвідчені учасники дорожнього руху не завжди знають. Існує два види страхування: Автоцивілка та КАСКО. У чому різниця між ними, розкажемо далі.

Чим КАСКО відрізняється від Автоцивілки

Оформлення страховки після покупки машини — обов'язкова процедура. Її важливість можна порівняти з отриманням посвідчення водія. Розберемося, чим відрізняються поліси ОСЦПВ (Автоцивілка) та КАСКО, які переваги вони мають. 

Відразу скажемо таке: перший з них має бути у кожного учасника дорожнього руху, а другий оформляється за бажанням водія, тобто добровільно. Якщо потрібно провести будь-які фінансові операції з авто, тоді слід отримати КАСКО. Наприклад, при кредитуванні чи лізингу. До цього зобов'язують власника машини кредитори чи лізингодавці. В даному випадку водій не розуміє, чи потрібно ОСЦПВ, якщо буде КАСКО. Інша поширена ситуація: при покупці нового автомобіля менеджери салону рекомендують клієнту оформити 2 поліси. А чи треба? Ще одна дилема. Важливо чітко розуміти різницю між двома видами страхування.

Отже, почнемо з ОСЦПВ. Цей поліс оформляють усі власники ТЗ. Обов'язкове страхування покриває збитки, завдані третім особам під час ДТП. Його власник нічого не отримує, але він не витрачає гроші з власного гаманця, щоб сплатити за лікування або ремонт авто потерпілим. 

Поліс КАСКО оформляють добровільно і він захищає авто від непередбачених ситуацій. Поліс включає такі ризики:

  • дорожньо-транспортні пригоди;

  • самозаймання та пожежі;

  • шкоду, заподіяну третіми особами;

  • стихійні явища;

  • викрадення;

  • вплив ззовні будь-якими предметами.

Важливо: власник полісу КАСКО отримує відшкодування, якого вистачає для оплати послуг з ремонту авто. Нагадаємо, ця страховка при оформленні кредиту є не добровільною, а обов'язковою. У такому разі потрібно 2 поліси. 

Чи потрібно оформляти КАСКО, якщо є ОСЦПВ?

Ми вже виділили обов'язкову та добровільну страховку (друга знадобиться часто при оформленні кредиту). Проте залишається відкритим питання, чи варто подбати про те, щоб отримати КАСКО. Відповідаємо: за наявності цього поліса водієві, як правило, комфортніше і спокійніше за кермом. КАСКО дозволяє мінімізувати шкоду при ДТП або при виникненні інших неприємних ситуацій. При невеликому стажі водіння та підвищеній тривожності краще оформити добровільний поліс. Кожен водій вирішує самостійно. Наприклад, одні впевнені в собі і блискуче управляють ТЗ, тому не бачать сенсу витрачати зайві гроші. Однак нагадаємо про наступне: автомобіль може постраждати від протиправних дій третіх осіб, які ми не в змозі передбачити і попередити. З КАСКО та ОСЦПВ надійніше, ніж просто з обов'язковою страховкою. Кожному водієві потрібно самостійно ухвалити рішення, зіставивши плюси та мінуси. 

Чи потрібний поліс ОСЦПВ, якщо є КАСКО?

На руках немає обов'язкового полісу в паперовій чи електронній формі? Краще залишитись вдома. Без Автоцивілки нічого робити на дорогах України. Це є вимоги закону. Співробітники поліції під час зупинки авто та перевірки документів обов'язково випишуть штраф (навіть за наявності КАСКО). Який напрошується висновок? ОСЦПВ потрібне завжди і скрізь, у тому числі за наявності договору, який здебільшого оформляють на добровільних засадах.

Яким полісом скористатися при ДТП

Це питання стає актуальним, коли водій має 2 документи. Коли варто користуватися обов'язковим полісом? Оскільки Автоцивілка покриває лише збитки третім особам, звертайтеся до страхової компанії, якщо стали винуватцем дорожньо-транспортної пригоди. Постраждалі отримають відшкодування. Однак також не пропустіть можливість покрити власні витрати, коли потрібен ремонт свого автомобіля. КАСКО покриє особисті витрати. 

Куди телефонувати, що робити, якщо аварія сталася з вини третіх осіб? Водій самостійно ухвалює рішення. У разі відсутності КАСКО страхова компанія винної сторони покриє збитки (обов'язково враховують ступінь зношування транспортного засобу). Необхідно зафіксувати настання страхового випадку та викликати поліцію або скористатися Європротоколом, якщо сума ремонту становитиме не більше ніж 50 тис. гривень і немає постраждалих людей. Винна сторона повинна звернутися до компанії, де оформляла ОСЦПВ. При бездіяльності не варто розраховувати на компенсації. 

Корисно. Ризики будуть мінімальні лише за наявності двох полісів. Виплати вдасться отримати незалежно від того, хто став винуватцем ДТП. 

Тепер про те, на яку компенсацію можна розраховувати по КАСКО. Є 2 варіанти страхового відшкодування: ремонт і гроші. У першому випадку авто спрямовується на гарантійне СТО або станцію техобслуговування, яку визначить страхова компанія. В результаті клієнт отримує справний автомобіль. Якщо договором передбачено грошову компенсацію, тоді її розмір визначається незалежною експертизою або фахівцем страховика. Можна виконати ремонт самостійно та надати всі чеки. Спосіб відшкодування слід узгоджувати на етапі підписання договору. Цей нюанс є в документі.

Важливо. Якщо договором КАСКО передбачено ремонт, у документі має бути інформація про те, хто здійснює роботи. Наприклад, офіційний дилер чи конкретна станція техобслуговування. Це впливає вартість страховки. Обслуговування у дилера коштує дорожче. Проте компанія залишає за собою право направити клієнта на конкретне СТО, якщо потрібно замінити ту чи іншу деталь. Тож уважно читайте кожен пункт договору.

Що робити при настанні страхового випадку? Відштовхуйтеся від ситуації. При угоні та серйозному пошкодженні машини відразу дзвоніть у поліцію. В цій ситуації без неї не обійтися. На місці аварії є постраждалі? Викликайте «Швидку» та поліцію. У разі займання машини або пожежі не зволікайте, дзвоніть у пожежну охорону за номером 101. 

Наступна дія на місці події — звернення до страхової компанії. Обов'язково повідомте про те, що сталося за номером, вказаним у полісі. Фахівець скаже, що робити далі, які документи необхідно зібрати та надати компанії для отримання відшкодування. Дотримуйтеся термінів! Найближчим часом відвідайте офіс компанії та складіть письмову заяву. Дійте, як каже страховик, не ігноруйте його рекомендації та інструкції.

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Як УНІКА долає виклики енергетичної кризи та піклується про клієнтів
Я та УНІКА
05. грудня 2022
Як УНІКА долає виклики енергетичної кризи та піклується про клієнтів
Атаки держави-терориста на енергетичні об’єкти України дуже вплинули на людей та бізнес. Пристосуватися до життя та роботи в умовах нестачі електроенергії та проблем зі зв’язком не так легко, але УНІКА Україна знаходить ефективні рішення як для клієнтів, так і для своєї команди. Ми розпитали керівників декількох основних підрозділів, що забезпечують роботу з клієнтами, про подолання сьогоднішніх викликів та про найважливіше — забезпечення енергетичної безпеки команди та якості страхових послуг компанії.
Ціна спокою. Страхування житла під час війни
Моя домівка
02. грудня 2022
Ціна спокою. Страхування житла під час війни
Під час війни кожному з нас дуже важливо зберегти свої тили. Дедалі більше українців цікавляться страхуванням житла, про яке раніше мало хто замислювався. Що потрібно врахувати тим, хто хоче фінансово захистити свою квартиру чи будинок? Про це розмовляємо з Діаною Коченковою, директором Дирекції розвитку роздрібних продуктів та сервісів УНІКА.
Як розмовляти на важкі теми, не знецінюючи почуттів?
Будемо здорові!
26. листопада 2022
Як розмовляти на важкі теми, не знецінюючи почуттів?
Складні часи створюють свої теми спілкування – теж не прості. Чи вміємо ми розмовляти про важкі ситуації? Чому варто дбайливо ставитись до близьких і до себе та як це робити, щоб не збільшити травму? Про це розмовляємо з експерткою Wellbeing Company Світланою Підлипською.

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз