UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Мій автомобіль

Класика чи електрика? Порівнюємо авто з різними типами двигунів

Авто вже давно стали важливою частиною нашого життя. За даними AUTO-Consulting, в Україні на 1000 мешканців припадає 245 авто, а у Києві майже вдвічі більше – 407, тобто власником автомобіля є практично кожен третій мешканець столиці.

Класика чи електрика? Порівнюємо авто з різними типами двигунів

Десять років тому кожен автомобіліст міг вибрати одну із трьох паливних варіацій двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) – бензиновий, дизельний або на природному газі. Але щороку на вулицях стає все більше авто з електродвигунами. Який же з типів мотору краще і чому? Про це наш сьогоднішній блог.

Екологічність

Вихлопні гази ДВЗ – один з головних забруднювачів повітря планети. У них містяться оксиди азоту та сірки, чадний газ, пари бензину та ще сотні надзвичайно шкідливих речовин. Електрокари не викидають гази в довкілля, але можуть завдавати природі непрямих збитків. При утилізації батарей земля забруднюється рідкісноземельними металами, а самі двигуни використовують електрику, що виробляється за рахунок спалювання вугілля або газу.

Проте дослідження говорять, що електричні моделі – це шлях до кліматичного нейтралітету (коли всі викиди парникових газів компенсуються за рахунок впровадження вуглецево-негативних проектів, що поглинають вуглекислоту з атмосфери). Головне, щоб технології виробництва та утилізації ставали дедалі більш щадними до природи.

Висновки: За критерієм екологічності електромобілі перемагають бензинові та дизельні автомобілі.

Доступність заправки

По автономності класичні авто дають електричним фору. З повним баком бензину середній легковик подолає понад 800 км. А ось середнє електроавто на одному заряді батареї проїде максимум 200-300 км. І хоча у флагманських моделей пробіг без підзарядки близько 500 км, для впевнених далеких поїздок цього недостатньо.

Заправки для неелектричних авто часто зустрічаються як у місті, так і на трасах. Ця інфраструктура розвивалася десятиліттями, тож якщо блимає індикатор нестачі палива, майже завжди можна дотягнути до найближчої АЗС.

Мережа електричних заправок у країні лише розвивається, і автомобілісти часто прив'язані до району, в якому є добре обладнана станція. Важливий момент – швидкість заряджання, яка залежить від потужності та інших факторів. Але в будь-якому випадку процес триває довше за заправку автомобіля нафтопродуктами або газом.

Найпередовіші заправки з потужністю 150 кВт та 350 кВт заряджають авто за 15-20 хвилин, але в Україні така заправка лише одна. А ось від домашньої електромережі електромобіль може заряджатися від 5 до 20 години.

Висновки: За критерієм доступності заправок перемагають бензинові та дизельні авто, а також авто на газі.

Легкість обслуговування

Двигун електромобіля не зазнає сильних навантажень, і його знос під час експлуатації менше порівняно з бензиновим. У електродвигуні немає багатьох потенційно проблемних елементів, які потрібно регулярно міняти, прочищати, оглядати. Але знайти спеціаліста з ремонту та необхідні запчастини поки буде складно та дорого. Так що обслуговувати електрокари не так й дешево. Наприклад, фахівці міжнародної мережі автосервісів Fit Service після дослідження ринку техобслуговування дійшли висновку, що власники електричних та гібридних авто, в середньому, витрачають на ремонт та обслуговування машини вдвічі більше грошей, ніж власники автомобілів з ДВЗ. Звісно, ​​йдеться про середні показники.

Висновки: Обслуговувати електромобілі складніше і дорожче, ніж  бензинові та  дизельні авто.

Ціна автомобіля

Незважаючи на всі переваги електромобілів вони, в середньому, дорожчі за свої аналоги з ДВЗ. Найдоступніші нові моделі коштують близько 15 тисяч доларів. Автомобілі на вторинному ринку доступніші, але ціна заміни батарей часто сягає половини вартості авто.

Але за рахунок економії на вартості палива, при значному річному пробігу (понад 45 000 км) вартість володіння електромобілем за кілька років зрівнюється з вартістю експлуатації бензинової або дизельної машини.

Висновки: За ціновим критерієм автомобілі приблизно рівні.

Безпека

У електромобілів завдяки конструкції центр ваги зміщений донизу, туди, де знаходиться батарея. Через це вони рідше перевертаються і краще керуються при різких маневрах або на слизькій дорозі. При аварії спрацюють подушки безпеки, а датчики відключать акумулятори – електроавтомобіль зупиниться швидше, ніж традиційний, хоча багато залежить від конкретної моделі. Також важливо, що при ДТП у електромобіля не відбувається витік вогненебезпечного палива, отже, знижується загроза пожежі та вибуху.

Висновки: Електромобілі безпечніші за бензинові авто.

Інші особливості

Динаміка розгону та швидкість. Максимальний крутний момент у електромобілів досягається практично відразу – вони завжди вириваються вперед на світлофорі. Також електрокари швидше реагують на натискання педалі газу, але авто з ДВС можуть розвивати більшу максимальну швидкість і потужність двигуна у них більша.

Чутливість до температури повітря. Сучасні батареї для електродвигунів не люблять морози. Дослідження показують, що вже за 5 градусів тепла ємність батареї знижується на 20%, при -5° – майже на 40%, а при -12° – вже на 50%. Автомобілі з ДВЗ менше схильні до впливу низьких температур.

Обігрів та кондиціювання. Використання кондиціонера в салоні електроавто зменшує запас ходу на чверть. Обігрів «з'їдає» ще більше: якщо автомобіль їздить в активному міському режимі, то однієї зарядки може не вистачити навіть на день. Щоб не мерзнути в салоні, доводиться шукати автономний обігрівач, а класичні автомобілі такої проблеми не мають.

Рівень шуму. Електродвигуни дуже тихо та плавно розганяються. Авто з ДВЗ більш гучні.

Такий на сьогодні розклад у протистоянні авто з двигунами внутрішнього згоряння та електричними. І хоча здається, що сили рівні, електромобілі нового покоління можуть завоювати світ. Відійдуть у минуле проблеми з доступністю зарядки – вчені обіцяють незабаром уявити батареї, які дозволять їздити електрокарам набагато далі і заряджатися так само швидко, як і автомобілям з ДВЗ.

Є навіть прогноз, що до 2035 року у США повністю заборонять продаж будь-яких машин, окрім електромобілів. Хоча можливі й інші сценарії, наприклад підвищення паливної ефективності автомобілів з ДВЗ, популяризація гібридних авто (які мають як класичний, так і електродвигун), масове використання авто на водні або інших видах палива.

31 жовтня в Україні відзначають День автомобіліста. Ми вітаємо усіх, хто не уявляє себе без улюбленої машини. Бажаємо вам завжди бути уважними, зібраними та не порушувати правила, і нехай ваша дорога завжди буде легкою та безпечною. А щоб проблем було менше, не забувайте про страхування. Який би транспортний засіб ви не обрали, його варто захистити полісом КАСКО від УНІКА. Умови програм можна прочитати тут: https://uniqa.ua/private/auto/kasko/

 

 

 

 

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Готуємось до змін: що необхідно знати про майбутнє страхування автоцивілки?
Мій автомобіль
26. березня 2024
Готуємось до змін: що необхідно знати про майбутнє страхування автоцивілки?
Всі страхові компанії, які працюють на ринку автоцивілки, готуються до прийняття нового закону про ОСЦПВ. Втім, про майбутні новації мають знати і автовласники, щоб свідомо обирати компанією, яка здатна буде надати найкращий сервіс. Саме про це наш сьогоднішній блог.
Три правила: як підтримати здоров'я навесні
Будемо здорові!
14. березня 2024
Три правила: як підтримати здоров'я навесні
Весна приносить у наше життя не лише тепло та сонце, а й виклики для здоров'я. Адже після зими ресурсів у організму менше ніж зазвичай, і водночас треба адаптуватися до різких змін погоди. Як допомогти собі легко та с користю пройти весняний сезон, збільшивши рівень життєвої енергії – розповідаємо сьогодні у блозі.
Чому важливе критичне мислення під час війни та як його розвинути? Частина 2.
Я та УНІКА
11. березня 2024
Чому важливе критичне мислення під час війни та як його розвинути? Частина 2.
У сьогоднішньому блозі продовжуємо розмовляти про критичне мислення з експерткою Wellbeing Company Іриною Спаською. Цього разу поговоримо про методи, що допомагають розвинути в собі навичку до критичного мислення.

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз