КАСКО для електромобіля: чому важливо?

Деякі автовласники вважають, що покупка електрокара – це привід заощадити також і на страхуванні КАСКО. По-перше, ризик викрадення для такої машини є нижчим, ніж для звичайного авто. По-друге, на електромобілях рідко здійснюються поїздки міжміськими трасами, де найчастіше трапляються масштабні аварії. І по-третє, електрокари зазвичай купують для спокійного міського пересування, а не для перегонів нічним містом. То може, страхування дійсно не потрібне?

Експерти УНІКА застерігають від такої сумнівної економії. Насправді КАСКО для електрокара ще більш затребуване, ніж для автівки з двигуном внутрішнього згоряння. Чому саме?


1. Великі витрати при малих ДТП. 56% всіх реєстрацій електрокарів в Україні припадає на Київ, Одеську та Харківську області. Тобто більшість електромобілів їздять дорогами з щільним міським трафіком, де ризик потрапити у ДТП досить високий. Але для електрокарів навіть невеликі пошкодження можуть привести до великих витрат. Якщо в аварії постраждає батарея, то цілком ймовірно, що відремонтувати її не вдасться. А от заміна може обійтися у 40-60% суми, що потрібна на покупку аналогічного авто.
Через ДТП можливі й інші проблеми з електронікою: «Був лобовий удар, вискочили подушки, тепер машина не заводиться, не переходить до режиму «Драйв» і «Задній хід », допоможіть», – це типове оголошення з форуму власників електрокарів. Поліс КАСКО допоможе уникнути таких турбот: організацію та оплату ремонту після аварії візьме на себе страхова компанія.
 
2. Ризик пожежі. Проблема актуальніша, ніж здається на перший погляд. По-перше, автомобільні пожежі – не рідкість, вони становлять до 20% від числа усіх пожеж. По-друге, електрична система будь-якого автомобіля є джерелом підвищеної небезпеки, тим більше у електрокарів та гібридів. І по-третє, у електромобілів все ж таки є певні конструктивні особливості, через які ризик загоряння дійсно підвищений.
Але ключова проблема в тому, що загасити пожежу в електромобілі значно складніше, ніж у звичайному авто. Пожежники мають відключити живлення батареї в автомобілі, інакше він може спалахувати знову і знову. Організувати допомогу на місці ДТП, в короткий термін, при складному трафіку і проблемах з підготовкою пожежних – це дійсно складно. Страхування ж такому випадку дозволить компенсувати витрати - ризик пожежі передбачений полісом КАСКО.
 
3. Нові схеми крадіжок. Електрокари викрадають рідко, хоча такі прецеденти в Україні цілком реальні: наприклад, в березні 2018-го співробітники вінницької автомийки вирішили «покататися» на незвичному авто своєї клієнтки, а потім покинули його розрядженим просто на трасі. Але куди частіше крадуть батареї, для перепродажу на «чорному» ринку: вони потрібні автовласникам після ДТП, а також тим, у кого гарантія добігає кінця. Акумулятор вагою більше 50 кг злодії можуть зняти за 20-25 хвилин, хоча фахівцеві сертифікованої СТО на це знадобиться втричі більше часу.

В Україні проблема таких крадіжок тільки набирає оберти, і надійних способів боротьби з нею поки що немає. Тому КАСКО залишається єдиним інструментом, який дозволяє власнику електрокара відчути себе у фінансовій безпеці.

Крім захисту від непередбачуваних витрат, страховики допомагають водіям використовувати електромобіль в комфортному режимі. Наприклад, страховий пакет від УНІКА для власника електрокара включає послуги технічної допомоги: екстрену підзарядку в дорозі, безкоштовний евакуатор при ДТП або поломки. Так що користування еко-автівкою може бути і безпечним, і вельми зручним – звичайно, якщо Ви вирішили не економити на КАСКО.