– Пані Олександро, що спонукало команду УНІКА до створення нового продукту?
Насамперед хочу акцентувати, що і в мирний час, і під час війни малий та середній бізнес потребує уваги, оскільки він вносить вагомий вклад в економіку України. Наше бажання допомогти цьому сектору економіки втілилось у створення продукту «Власна справа light» саме для цього сегменту, де представлені масові послуги та продукти споживання, сплачуються великі обсяги податків. Це невеличкі магазини, кав'ярні, перукарні, косметичні салони, стоматологічні кабінети тощо.
Як показує практика європейських країн, переважна більшість таких об’єктів захищені страхуванням і у випадку пожежі, биття скла, залиття або крадіжки мають можливість отримати компенсацію на відновлення свого бізнесу. Звісно, Україні ще дуже далеко до цього показника, але для нормального розвитку економіки потрібно працювати над його підвищенням.
– Що важливо для цієї категорії підприємців, і як поліс «Власна справа light» може їм допомогти?
Ми дійсно хотіли створити продукт, який допоможе власникам малого та середнього бізнесу в складні часи. Тому почали з вивчення та розуміння їхніх потреб. Вони, як правило, інвестують значні ресурси в свій бізнес, при чому вкладають власні кошти, а не запозичені. Тому ризик для сталого розвитку дуже високий, адже, наприклад, у разі сильної пожежі в магазині бізнес надовго зупиняється, а приміщення потребує чималих вкладень для відновлення. І в таких ситуаціях власні ресурси підприємців можна захистити шляхом страхування: в разі настання непередбачуваних випадків клієнт впродовж п'яти днів отримує компенсацію, наприклад, до 1 млн грн, на відновлення бізнесу.
Також у цьому сегменті відчувається нехватка рук. Люди суміщають ролі пекаря та баристи, або ж директора та водія. Розвиваючи стратегію «Думай як клієнт», ми визначили, що малому та середньому бізнесу бракує часу – і УНІКА подбала про те, щоб власникам бізнесу, особливо тим, хто страхується вперше, було простіше визначитися. А після прийняття рішення всі процеси відбувалися дистанційно, зрозуміло та швидко. У «Власній справі light» ми не вимагаємо заповнювати заяву при укладанні договору страхування, відмовилися від огляду та опису майна. Єдине, що потрібно зробити – це надіслати фото, які підтверджують наявність на об’єкті майна, продукції тощо. Всі процеси діджиталізовані, страховий захист можна купити , навіть перебуваючи за кордоном. Клієнту не потрібно відвідувати офіс страховика для підписання договору – договір укладається в електронному вигляді.
– Якщо підприємець веде бізнес не у власному, а у орендованому приміщенні – чи можна йому застрахувати своє майно?
Тут жодних проблем немає. Орендар може застрахувати майно на користь власника об’єкту. Для нас не принципово, хто власник, а хто орендар – ми страхуємо приміщення, власником якого може бути один підприємець, а орендарем – інший. І якщо, приміром, пожежа фактично знищує крамницю, виплату отримує як власник самого приміщення, так і орендар, який тримає там меблі, обладнання, товари тощо. Хочу звернути також увагу на те, що страхувальниками можуть виступати як юридичні особи, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) будь-якої групи.
– Давайте тепер поговоримо про страхове покриття.
Прозорі умови покриття – одна із головних переваг «Власної справи light» для клієнта. Ми зібрали в цьому продукті найпоширеніші ризики сервісного та роздрібного бізнесу. Коротко перерахую страхові події.
Насамперед – пожежа або вибух побутового газу, що трапляється доволі часто. Далі – розбиття скла вікон та вітрин. Найчастіше це протиправні дії третіх осіб – цей блок також включає і крадіжку зі зламом, і грабіж, і хуліганство, і вандалізм. Покривається й стихійне лихо будь-якого характеру (від сильного вітру до зливи та різкого танення снігу). У перелік також входить пошкодження водою, наприклад, через розрив труб або пошкодження комунікацій всередині приміщення або у сусідів. І навіть наїзд на застраховане майно транспортних засобів. Все це актуальний набір ризиків для крамниць, кафе, салонів, які розташовані на перших поверхах будинків.
– Що саме з майна може бути застраховано?
По-перше, це нерухомість, тобто самі стіни, ремонт, оздоблення. Причому неважливо, хто робив ремонт – орендар чи орендодавець. По-друге – усі скляні елементи інтер'єру або екстер'єру – це вікна, скляні двері, перегородки вивіски, вітрини тощо. По-третє – обладнання, яке знаходиться в приміщенні – так, для магазинів та кав’ярень це можуть бути холодильники, кавові машини, інші пристрої, меблі, а також товарно-матеріальні цінності.
Окрім майна, ми рекомендуємо власнику бізнесу застрахувати свою відповідальність перед третіми особами. Це особливо актуально, якщо об’єкт розташований в багатоквартирному будинку, в торговельному або бізнес-центрі. Тобто по сусідству є інші магазини, офіси або квартири, яке може пошкодити пожежа або витік води у приміщенні страхувальника.
– Наскільки просто та швидко врегульовується страхова подія та виплачується відшкодування?
Вивчивши потреби нашого клієнта, ми зробили акцент на швидке та прозоре врегулювання збитків. Малий та середній бізнес очікує повністю цифрових послуг, і УНІКА вже готова їх надати. Все відбувається дистанційно, не потрібно відвідувати офіс страхової компанії або чекати експерта з оцінки. В чат-боті представник клієнта надсилає всі необхідні документи та фотографії пошкодженого майна і протягом 5 днів отримує компенсацію.
УНІКА забезпечує персоналізацію відносин та безперервне ведення клієнта: у Telegram або Viber відбувається спілкування з експертами з врегулювання, в зручний час можна поставити питання та отримати консультацію – стосовно умов покриття, терміну виплат, суми відшкодування тощо.
Швидка виплата для цієї категорії підприємців дуже важлива, тому що багато хто вкладає в бізнес власні кошти і не має великого резерву, щоб перекрити можливі ризики. Для власника кав’ярні, кафе або крамниці пожежа або розбиті вікна – суттєвий удар. Окрім шкоди майну, це простій бізнесу, втрата доходів та власних споживачів. І нам важливо підтримати нашого клієнта, докласти максимум зусиль, щоб він якнайшвидше отримав виплату та відновив усе, що було пошкоджено.
– Так, це важливий крок назустріч клієнту. А як визначається сума відшкодування?
В цьому продукті ми говоримо про так званий резерв на відновлення бізнесу. В залежності від обраного пакету, ліміт цього резерву складає 500 тисяч, 1 млн або 2 млн гривень. Тобто є три варіанти сум, які дуже швидко виплачуються і які власник бізнесу може одразу ж використати щоб оплатити ремонт салону або магазину, який постраждав.
Конкретна сума виплати, звісно, залежить від масштабів пошкоджень. Але оскільки при збитках ми не вимагаємо огляду приміщення експертом-оцінювачем чи складної калькуляції збитків, в розрахунок виплати закладена проста логіка. В залежності від того, що саме постраждало, визначаються певні критерії розрахунку.
Якщо, наприклад, пошкоджено внутрішнє оздоблення, розмір відшкодування для відновлення майна становить 20 тисяч гривень за квадратний метр пошкодженої площі. Це стосується не лише підлоги, а й стін. Але коли вигорає усе приміщення, клієнт отримує максимальну суму згідно зі обраним варіантом програми.
Щодо відшкодування по випадках биття скла, пошкодження обладнання, товарів і меблів – можливі два варіанти. Або клієнт на момент укладання договору показує документи про купівлю, які підтверджують реальну вартість майна, або ми виплачуємо в межах 100 тисяч гривень по кожній з цих груп. При цьому орієнтуємось на ринкову вартість аналогічного майна. Тому перший варіант – підтвердження вартості – більш доцільний, якщо у вас, приміром, меблі коштують більше 100 тисяч.
– Які ще переваги «Власної справи light» Ви можете назвати?
В цьому продукті при розрахунку виплати не застосовується знос. Тобто, якщо клієнт, приміром обрав ліміт відшкодування 1 млн грн, то при пошкодженні оздоблення буде виплачена сума в межах 20 тис. грн за один квадратний метр площі незалежно від поточного стану приміщення.
Другий плюс – ми не застосовуємо пропорцію, якщо майно було застраховано на суму, нижчу ніж його дійсна вартість на момент купівлі полісу. Тобто на відміну від звичайної страхової практики, при розрахунку виплати не враховується різниця між дійсною вартістю і страховою сумою, на яку було укладено договір страхування.
І ще одна важлива «фішка» – ми передбачили, щоб плата за страхування була необтяжливою, наприклад, як сплата комунальних послуг або сплата інтернету. Поліс можна оплачувати щомісячно. Ми зробили це, бо розуміємо, що у підприємців під час війни не так багато оборотних коштів, а для планування бюджету всі платежі зручніше робити помісячно. Окрім того з таким варіантом розстрочки зручно скористатися послугою налаштування автоматичного щомісячного списання сплати за страхування відповідно до умов обслуговуючого банку (якщо банк підтримує таку послугу).
– До речі, скільки коштує цей поліс?
Ціна фіксована, так само як і загальний ліміт виплати. Вона становить 250 грн на місяць у варіанті з лімітом виплати 500 тисяч гривень, 500 грн на місяць при ліміті виплат 1 мільйон гривень і 1 000 грн на місяць у варіанті, де максимальне відшкодування становить 2 мільйони гривень.
Тобто це абсолютно посильні кошти навіть для бізнесменів-початківців. Адже 250 грн в місяць – це вартість лише 4 чашок кави у Києві.
Сподіваюсь, ми відповіли на більшість питань, які можуть виникнути у підприємців. Якщо вас зацікавив продукт «Власна справа light» – замовити детальну консультацію ви можете в будь-який час на сайті УНІКА: https://uniqa.ua/business/entrepreneurs/.
УНІКА бажає вам успіху та стабільного розвитку бізнесу!