Що робити при ДТП: алгоритм дій, якщо ви потрапили в аварію

Але одна справа — це зорієнтуватися та спробувати уникнути зіткнення на дорозі, зовсім інша річ — знати, як себе поводити, якщо вже сталася аварія. Частіше водії намагаються все зробити, щоб не потрапити в ДТП, але не кожен знає, як діяти одразу після пригоди. У нашій публікації ми пропонуємо вам чіткий алгоритм дій водія, якщо відбулася аварія. Адже для подальшого розгляду справи потрібно буде відновити всі дрібниці, але це не завжди можливо через неправильну поведінку учасників ДТП.

Що потрібно зробити першочергово при потраплянні в ДТП

Перше й найголовніше правило, яке має запам’ятати кожен водій, — одразу після ДТП треба спробувати опанувати себе, заспокоїтися й намагатися контролювати все, що відбувається навколо. Тільки чіткі, логічно обґрунтовані дії допоможуть зібрати всю необхідну інформацію та в перспективі швидко подолати наслідки аварії.

Друге правило, варте уваги, — за жодних обставин не треба залишати місце події. Якщо водій раптом вирішить це зробити, то його дії, скоріше за все, будуть кваліфіковані як такі, що порушують ст. 122-4 КУпАП. У цьому разі на нього можуть накласти штраф у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Крім того, водія мають право заарештувати на період від 10 до 15 діб або призначити йому громадські роботи від 30 до 40 годин.

Дуже важливо, щоб до остаточного прийняття рішення про те, хто винний у ДТП, усі транспортні засоби залишалися на своїх місцях. Навіть якщо автомобіль заважає іншим учасникам дорожнього руху, перегородивши трасу, до приїзду поліції його пересувати не можна.

Тепер, коли ви вже знаєте два головних правила, розповідаємо про порядок подальших дій. Учасникам дорожньо-транспортної пригоди потрібно вийти зі своїх машин, увімкнути аварійну сигналізацію та встановити знак аварійної зупинки.

Далі необхідно:

1. Оглянути місце події, з’ясувати, чи є травмовані люди, у разі потреби викликати швидку допомогу. 

2. Після цього зателефонувати до страхової компанії та викликають поліцію. Про ці етапи ми розповімо детальніше згодом.

Далі потрібно пошукати свідків: пасажирів, перехожих, інших учасників дорожнього руху. Свідчення кожного з них можуть біти вирішальними, якщо знадобиться щось доводити у випадку непорозумінь. Потрібно не тільки опитати людей, але й записати контакти.

Також можуть знадобитися фотографії й відео з місця аварії. Постарайтеся на телефон сфотографувати, як розташовані дорожні знаки, де зупинилися машини після аварії, яким був стан дорожнього покриття, які є пошкодження автомобілів. Крім того, у справі допоможуть записи з камер відеоспостережень, отже, варто подивитися, чи є вони навколо.

Порядок дій, якщо при аварії є постраждалі

Найгірше, що може бути після ДТП, — людські травми, тому всі учасники аварії насамперед мають подбати про здоров’я постраждалих. Виклик бригади невідкладної допомоги — це перше, що має зробити водій після ДТП. Для надання медичної допомоги йому навіть дозволено залишити місце ДТП за умови неможливості виклику або доїзду бригади екстреної допомоги. Але після доставлення постраждалого до медзакладу водій має обов’язково повернутися на місце аварії.

Перед поїздкою до лікарні варто зафіксувати місце розташування машини одразу після ДТП, сфотографувати її у всіх ракурсах і тільки після цього вирушати. Але нагадуємо, що від’їжджати разом із потерпілим можна лише в тому разі, якщо за телефоном 103 вам відмовлено, а постраждалий потребує госпіталізації.

Виклик поліції на місце ДТП

На питання про виклик представників патрульної поліції для фіксації ДТП можна відповісти двояко, адже правилами дорожнього руху зараз дозволено скористатися європротоколом та оформити ДТП без присутності охоронців правопорядку.

Без виклику поліції на місце аварії можна обійтися, якщо:

  • немає травмованих осіб;

  • учасники ДТП дійшли згоди, хто правий, а хто є винуватцем аварії;

  • сума збитків для кожного ТЗ не вища ніж 80 тис. грн;

  • усі водії тверезі та мають чинні страховки ОСЦПВ.

Якщо всі ці умови виконані, то можна не викликати поліцію й оформити паперовий або електронний європротокол. Цифровий формат цього документу зручніший, оскільки страхова компанія одразу отримає повідомлення про настання страхового випадку й може працювати над нарахуванням виплат. Крім того, у такому європротоколі автоматично фіксується місце події, час, «підтягуються» дані про учасників аварії. Отримати доступ до заповнення документа можна за посиланням https://dtp.mtsbu.ua/page1.html

Якщо хоч одна умова не виконана, то на місце події варто викликати поліцію. Представники патрульної служби заповнюють бланк повідомлення про аварію й видають копії всім учасникам ДТП. З цим документом далі можна буде звернутися до страхової компанії для нарахування компенсації збитків.

Під час складання цього документа наполягайте на деталізації всіх обставин аварії. Перед підписанням протоколу уважно ознайомтеся з його вмістом. Якщо виявите неточності, то наполягайте на тому, щоб вашу позицію чітко зафіксували та внесли доповнення.

Комунікація зі страховою компанією

Одна з функцій страхової компанії — підтримка клієнтів, тому не зволікайте з тим, щоб звернутися до свого страховика якнайшвидше. Якомога раніше зателефонуйте на гарячу лінію свого страхового партнера та повідомте про настання страхового випадку.

Ви можете задати досвідченому консультанту будь-яке питання, яке вас хвилює (наприклад, стосовно виклику поліції, оформлення електронного європротоколу), щоб отримати виважену кваліфіковану відповідь.

Далі потрібно буде направити документи про ДТП і дочекатися нарахування компенсації збитків.

Отже, від точних і правильних дій на місці скоєння ДТП залежить те, як буде далі врегульовано цей страховий випадок. Ми вам бажаємо не потрапляти в аварії, але якщо вже стала неприємна ситуація, то скористайтеся нашими порадами.