На зимовому ходу: чому важливо змінити шини по сезону?

В Україні поки що немає статистики по ДТП, що трапилося через літню гуму на зимових дорогах. Є тільки живі приклади, які говорять краще будь-яких цифр: так, буквально вчора, 19 листопада 2020-го, під Києвом сталася ДТП з постраждалими. Volkswagen на літній гумі вилетів за межі дороги і врізався в рекламну конструкцію, а жінку-водія та її маленьку доньку дивом врятували очевидці аварії.

Дослідження в інших країнах показують, що зміна гуми по сезону просто необхідна. Наприклад, в одному з недавніх опитувань 81% автовласників Канади згадали, що використання сезонної гуми рятувало їх від втрати керованості або зіткнення.

Страхова статистика групи УНІКА також підтверджує: їздити взимку на літній гумі небезпечно, навіть якщо мова йде про так звану «європейську» зиму. Машина стає некерованою не тільки на льоду або трасі, що присипана снігом. При зниженні середньодобової температури нижче +7 С літні шини можуть «дубіти» – стають менш пружними, що значно погіршує зчеплення з дорогою і керованість авто.

У тих, хто усвідомив небезпеку літньої гуми на зимових дорогах, виникає логічне запитання – який вид зимової гуми підійде саме для мого авто? Правильна відповідь залежить від багатьох чинників: автомобіля, стилю водіння, регіону проживання. Ми розповімо про види зимової гуми і розвінчаємо три популярних міфи про зимові шини.

 

Шипована гума

Добре утримує авто на підталому снігу, розкатаній крижаній крихті, високому снігу і при сильному обмерзанні.

Недоліки: під час їзди має характерний неприємний звук. На сухій дорозі ковзає більше звичайних, має збільшений гальмівний шлях. Заборонена в деяких місцях через небезпеку пошкодження асфальту.

 

Скандинавська гума або «липучка»

Підходить для їзди по снігу, промерзлій дорозі завдяки малюнку протектора. У неї немає шипів, головні особливості – велика кількість розрізів протектора, так званих ламелей, і відвідних канавок. Діапазон оптимальних температур для такої шини – від +5 до -20 градусів.

Недоліки: у холодну і вологу погоду з опадами – ідеальна, але має низький показник зчеплення з сухою дорогою.

 

Європейські зимові шини

Відмінно поводяться на мокрій дорозі, сприяють кращому маневруванню по сніговій крихті. Експлуатуються при більш широкому діапазоні температур, ніж скандинавські: від +15 градусів до -15 градусів.

Недоліки: гума «дубіє» на сильному морозі, не завжди добре поводиться на битому снігу і на льоду. Якщо у вашому місті комунальники погано чистять дороги, такий варіант може не підійти.

 

Всесезонні шини

Щось середнє між двома видами гум за дизайном і висотою протектора. Вони відрізняються особливим складом матеріалу, який не змінює своїх властивостей ані в холодну погоду, ані в спеку. Зручні тим, що експлуатуються цілий рік і не вимагають місця для зберігання.

Недоліки: підійдуть, якщо ви виїжджаєте взимку тільки в гарну погоду і по очищених дорогах. Зношуються швидше, не гарантують безпеку в сильний мороз і на льоду.

 

Три міфи про зимову гуму

Міф 1 . Досить змінити гуму тільки на двох ведучих колесах

Ні, якщо ви прагнете безпечної їзди. Колись давно, при дефіциті хороших шин дійсно був такий лайфхак – встановлювати на задньопривідні авто тільки одну пару шин. Але сьогодні, коли якісні шини доступні у різних цінових категоріях, ми радимо уникати такої економії. А ще радимо встановлювати ідентичні шини. Для повнопривідних автомобілів це особливо важливо на увазі особливостей трансмісії.

Міф 2. Термін використання зимової гуми обчислюється з початку використання

Ні. Термін експлуатації вимірюється з моменту її виробництва. Тому ми радимо купувати «свіжі» шини. Шини старше 5 років втрачають свої властивості незалежно від того, як довго їх експлуатували. На кожній покришці обов'язково присутній 4-х значне маркування місяця і року випуску.

Міф 3. Позашляховики не потребують зимових шин

Прохідність взимку більше пов'язана не з особливостями авто, а з якісними зимовими шинами. Саме вони перешкоджають входженню у неконтрольований занос і попереджають аварію.

Важливо: в договорі КАСКО від УНІКА є вимога про сезонну зміну шин – у період з 1 грудня до 1 березня у застрахованого авто обов'язково має бути зимова гума, інакше компанія має право відмовити у виплаті за ризиком ДТП. Цей пункт не діє для авто на всесезонній гумі. Комусь така вимога здається занадто суворою, але у неї є просте пояснення – і справа не у виплаті. Ми в УНІКА робимо все можливе, щоб наші клієнти не допускали фатальних помилок, і змогли зберегти не тільки своє авто, але і те, чого не купиш ні за які гроші - своє життя і здоров'я. Інколи для цього доводиться використати саме такі «грошові» запобіжники. Зичимо безпечної зими та гарних доріг!