HR під час війни: виклики та уроки. Частина 2

Сьогодні ми спілкуємось з Наталією Лялюк, Директоркою з управління персоналом та корпоративної культури, про нові виклики, складнощі, їх подолання та уроки війни.

 

Виклик. Робота в умовах нестабільного електропостачання стала складнішою для багатьох співробітників, які працювали віддалено.

 

Вирішення. Відкрили для всіх співробітників компанії доступ до офісу з гарантованою наявністю електрики.

Співробітники УНІКА, які раніше працювали віддалено, зараз мають можливість повернутися до офісів, де є вода, електропостачання, стабільний інтернет та створені більш безпечні умови перебування. Було прийнято рішення, що працювати в офісі УНІКА у Києві, зокрема, можуть співробітники з будь-якого філіалу чи підрозділу.

Ми створюємо умови, щоб усі колеги могли виконувати свою роботу безпечно та мали світло, опалення, зв’язок.

Інші філіали також поступово стають більш енергонезалежними, отримують стабільний інтернет-зв’язок та теж запрошують колег працювати в своїх офісах.

 

Виклик. Забезпечити прийнятні умови не лише для роботи наших колег, але й потурбуватися про дистанційне навчання або розваги для їхніх дітей.

 

Вирішення. За короткий термін обладнали в офісі повноцінний простір для навчання та ігор дітей співробітників.

Коли почались атаки на енергетичну інфраструктуру України та довготривалі відключення енергії, чимало наших фахівців, які до того вважали за краще працювати вдома, повернулись до офісу. Багато хто брав із собою діток, тож з'явилась необхідність дитячої кімнати в офісі.

У перший же день у UNIQA Kids Club вже навчались двоє школярів, поступово діточок ставало дедалі більше. Ми передали нашим дітям великий конференц-зал, там є робочі місця з комп’ютерами — це саме те, що потрібно школярам, які сьогодні навчаються віддалено. Також приміщення було переплановано для дитячих потреб, з’явилося місце для ігор та відпочинку — з іграшками та книжками. Робота дитячої кімнати буде тривати стільки, скільки потрібно.

Дякую Директору з IT Андрію Василенку, якій зокрема відповідає за стабільний інтернет. Завдяки його зусиллям діти, що навчаються, й працівники, робота яких залежить від доступу до корпоративної мережі, гарантовано мають зв’язок. Також наш офіс обладнано системами безперебійного живлення на випадок довгих відключень від електропостачання. Ми тримаємо запас води та все необхідне у великому бомбосховищі.

 

Виклик. Відчуття втоми та психологічне виснаження наздоганяє навіть стійких та мужніх.

 

Вирішення. Розширили нашу діючу програму психологічної допомоги та організували відпочинок співробітників у більш спокійних регіонах України.

Для психологічної підтримки УНІКА продовжує надавати співробітникам можливість проведення індивідуальних сесій з психологами Wellbeing Company за рахунок компанії. Ця практика розпочалася ще до початку повномасштабної агресії й зараз такі зустрічі з психологом лишаються затребуваними.

Ці сесії безкоштовні для усіх охочих, їх тривалість не обмежена — комусь достатньо однієї онлайн-зустрічі, інші спілкуються з психологом тривалий час. Також наші колеги мають змогу брати участь у групах підтримки — це дуже корисна практика. Вона організована не тільки для співробітників УНІКА — на таких зустрічах є можливість обговорити те, що хвилює, з колегами з інших компаній та галузей з різних міст.

Ще УНІКА дала можливість працівникам на якісь час з’їздити у відносно спокійні місця України, щоб відпочити. Компанія орендувала готелі у Трускавці, Почаєві та Хмельницькій області та пропонує співробітникам безкоштовно провести там тиждень або більше. Важливо — запрошуються не тільки співробітники, але й члени їхніх сімей. Хтось бере відпустку, хтось продовжує працювати дистанційно, бо електропостачання там більш-менш стабільне.

Наші колеги, які вже встигли відпочити у таких готелях, казали мені, що під час цієї відпустки на заході України згадали, що таке жити майже нормальним життям. Чути таке було радісно та боляче водночас. Боляче — бо війна не закінчилася, випробування тривають, і це тільки невелика пауза для відновлення сил. Радісно — тому що ми змогли надати колегам та їхнім сім’ям таку можливість відновити сили, згадати про мирне життя, до якого ми усі прагнемо повернутися. Зробити паузу для відпочинку та знову віднайти свою точку опори, щоб боротися далі.

 

Які уроки ми пройшли та чому новому навчилися? 

  • Під час енергокризи усі підрозділи спрацювали злагоджено,  без паніки та знервованості. Усі процеси були відновленні максимально швидко. 
  • Вкотре відчули, що ми велика родина, тож відчинити двері офісів у складні часи для всіх, хто працює у компанії незалежно від географії роботи, було логічним.
  • Намагаємось за будь-яких умов зберігати чуйність та емпатію, не залишаємо колег наодинці з проблемами — запрошуємо користуватися усіма видами психологічної підтримки, що наразі доступні.
  • Як і на початку повномасштабної агресії, беремо на себе турботу не тільки про колег, але й про їхні сім’ї та дітей. Робимо все, що в наших силах, щоб співробітники могли повноцінно працювати, діти — навчатися, а родини відпочивати разом від тривог війни.