Більше, ніж робота: знайомимося з командою медичного асистансу УНІКА. Частина 2

Валерій, чому Ви вирішили стати медиком?

Напевно, в мене дуже типова історія. Моя мама перенесла важку операцію, коли я був ще школярем. Вона перебувала в тяжкому стані в реанімації, а потім відновлювалася вже вдома – в нас зорганізувався так званий «домашній госпіталь-лазарет».

На тлі всіх цих подій мене приголомшили та схвилювали питання медицини, точніше, інтенсивної терапії – можливість повернути людину до життя, допомогти в цій боротьбі. Це й привело в професію, хоча моя родина абсолютно не пов'язана з нею. Батько – військовий льотчик, мати – диспетчер в аеропорту. Батьки спочатку здивувалися моєму вибору, але прийняли його як належне. Я закінчив Дніпропетровський медінститут. З 1991-го по 2012-й працював в реанімації. У мене кілька спеціальностей: я лікар-токсиколог, лікар-анестезіолог. Потім я звузив свій напрямок, займався гострими, невідкладними станами в гінекології, урології, травматології.

 

Як довго Ви працюєте в сфері медичного страхування та чому прийшли в цей напрямок після роботи у лікарні?

Я працюю в ДМС з 2019 року, прийшов в цю сферу відразу ж в УНІКА. Змінити профіль мені запропонував товариш, теж лікар. Причина переходу проста: я вірю в страхову медицину, в її нагальну необхідність. Просто неможливо передати свої емоції, коли ти працюєш в умовно «безплатній медицині», в реанімації, та регулярно виходиш до родичів пацієнтів зі списком ліків, які необхідно купити. Я відчував себе так, ніби займаюся здирством. В Конституції гарантовано право на безплатну медицину, але на практиці її немає. А страхова медицина, медичне страхування – це зовсім інший підхід! Тут є чітко прописані умови, є абсолютне розуміння, хто й за що платить.

І, звичайно, тут є  сервіс. Якщо ви отримали талончик на 15:00 в державній поліклініці, це зовсім не означає, що вас приймуть в цей час. Але якщо ви користуєтеся страховим полісом, тут все працює, як годинник: ми просимо наших клієнтів прийти трохи раніше призначеного часу, щоб вони пройшли електронну реєстрацію, а координатор буквально «за руку» проводить їх до кабінету точно в призначений час.

 

Що сьогодні входить у Ваші обов'язки в УНІКА?

Я – лікар-координатор. Перше й найважливіше моє завдання –це робота зі зверненнями клієнта-пацієнта. Саме пацієнта, тому що ми сприймаємо тих, хто звернувся до нас саме як пацієнтів. Це накладає велику відповідальність. Ви вже не просто «людина у слухавці», ви – лікар. Як лікар ви спілкуєтеся з людиною, й вам, як лікарю, потрібно прийняти швидке рішення, як допомогти в конкретній ситуації.

Свої особливості накладає й те, що найчастіше у нас з пацієнтом телефонне спілкування. Попередньо ставити діагноз телефоном іноді дуже складно. Наприклад, на тому кінці слухавки молода жінка плаче та кричить, що у неї жахливі болі, болить геть усе. В цьому випадку перш за все її потрібно заспокоїти та поступово отримати потрібні дані про її стан. У випадку, про який я говорю, у пацієнтки почалася панічна атака, тому що вона нахилилася, і не змогла розігнутися. В такому стані пацієнт не може сформулювати свої скарги. Тут потрібна робота лікаря, низка уточнювальних запитань.

Іноді бувають прості звернення. Але найчастіше, щоб прийняти правильне рішення та надати допомогу в найкоротші терміни – потрібні знання фахівця-практика. У нас багато справжніх експертів, дуже грамотних лікарів-координаторів. І це дуже важливо: працюючи в такій команді, вищі шанси надати ефективну допомогу, та більше можливостей знайти краще рішення для пацієнта.

 

Як Ви підвищуєте свою кваліфікацію, працюючи в УНІКА?

У нас постійно проводяться семінари, причому як з вузьких медичних питань, так і з загальних. Наприклад, нещодавно був семінар для лікарів з фінансового моніторингу, для загального розвитку. Доводиться вивчати і протоколи МОЗ, звичайно оновлення до них приходять щомісяця.

Не так давно були матеріали з організації і надання медичної допомоги: нас вчили, як проводити ПЛР-діагностику, буває щось нове й по постановці діагнозів. Причому це завжди повноцінне навчання, навіть якщо ми вчимося онлайн: завжди є перевірка засвоєного, заліки, хоча ти і проходиш курси в першу чергу для себе. Так що постійно знаходишся в курсі всього нового, актуального, «в центрі подій».

 

Що Вам подобається в роботі найбільше, що надихає?

Перш за все команда. Я, в силу свого складу характеру та попередньої роботи, – людина команди. В УНІКА у мене всі друзі, колеги та однодумці. Наявність таких  відносин дозволяє розвиватися в новому напрямку роботи набагато ефективніше. У нашій компанії, коли б я не прийшов за допомогою чи консультацією до команди – я її отримаю.

Ми працюємо по всій Україні, навіть в складних регіонах. У нас є співробітники в Краматорську, які добре знають Донецьку та Луганську області, прифронтову зону. Адже там теж наші застраховані пацієнти, вони повинні відчувати увагу та турботу, мати можливість пройти обстеження, отримати медикаменти.

А ще мені подобається швидкість прийняття рішень та рівень відповідальності в компанії. Це показав СОVID-19. У МОЗ були до нього не готові, не знали, що робити, надсилали найрізноманітніші протоколи лікування. Але в компанії й лікарі, й фінансисти прийняли рішення про те, що ми будемо забезпечувати лікування коронавірусу. Наші пацієнти ніколи не були на самоті зі своїми проблемами, вони не стикалися з неможливістю зателефонувати до свого сімейного лікаря або з відсутністю бригад швидкої допомоги по своїх викликах.

Зараз, коли ми оглядаємося назад, то можемо оцінити, наскільки все це було складно: й з медичної точки зору, коли, наприклад, ми зіткнулися  з пневмонією, якої не видно на рентгені, але потрібно розуміти, як допомогти пацієнтові; й з організаційної – коли йде потік дзвінків, і у когось є реальна необхідність викликати «швидку», а декого просто потрібно вислухати і заспокоїти. Сьогодні вже можна впевнено сказати: ми як команда фахівців та як компанія – впорались!