Сервіс в страхуванні: технічний та медичний асистанс, служба врегулювання
Знати як працюють сервісні служби в страхуванні так само важливо як і умови договору. Адже тоді у разі страхової події ви не будете витрачати час на пошук в інтернеті значень тих чи інших слів.
Отже, якщо ви застрахувалися, то маєте знати, що з цього моменту на вас працює служба підтримки страхової компанії. Її мета – допомогти клієнту зробити необхідні дії, які дозволять якнайшвидше отримати страхову виплату або медичну допомогу.
Відділ, який консультує клієнтів онлайн, називається асистанс (з французької – «допомога»). Основний канал прийому запитів – телефонна гаряча лінія УНІКА, але можна звернутися і за альтернативними каналами – написати через мобільний додаток MyUNIQA, а ще є чат бот УНІКА у Viber та Telegram.
Асистанси працюють цілодобово, адже страхові випадки можуть статися о будь-якій порі, і часто питання потрібно вирішувати невідкладно. Зокрема це стостується страхування майна, автівок, відповідальності та здоров’я.
В загальних (технічних) асистансах приймаються повідомлення про страхові події з автострахування та страхування житла. Основний потік звернень – щодо наймасовішого виду страхування, автоцивілки онлайн. Правильне оформлення ДТП надзвичайно важливе для подальшого отримання відшкодування, тому оператори вміють чітко та спокійно пояснити клієнту, який нерідко перебуває у стані емоційного шоку, усю послідовність дій. Також вони можуть викликати на місце ДТП патрульну поліцію або швидку медичну допомогу, знімаючи цю задачу з клієнта.
У медичних асистансах працюють не просто ввічливі оператори, а кваліфіковані лікарі-координатори. За скаргами застрахованого та описаними симптомами вони можуть зробити чимало: надати поради щодо самостійних дій до прийому лікаря, зрозуміти, наскільки термінова допомога потрібна, зорієнтувати, до фахівця якого профіля слід звернутися за консультацією. Зрештою, організовують медичну допомогу – пропонують клієнту найближчі клініки, зручний день та час для візиту, записують до спеціаліста.
Надалі уся інформацію, яку асистанс отримав від клієнта, передається у відділ врегулювання. Там працюють фахівці з оцінки збитків, які користуються для розрахунку відшкодування затвердженими методиками та програмним забезпеченням. Для проведення оцінки завданої шкоди фахівці з врегулювання можуть залучати зовнішніх незалежних експертів.
Автомобільні терміни: аварійний комісар, тотал, Європротокол
В автомобільному страхуванні існує свій «сленг». Наприклад, аварійний комісар. Це не суворий рейнджер в шкіряній куртці, а кваліфікований представник страхової компанії. Він виїжджає на місце дорожньо-транспортної пригоди, щоб допомогти клієнту правильно оформити подію. Колись повне КАСКО асоціювалось із обов’язковою участю аварійних комісарів, озброєних рулеткою, фотоапаратом та комплектом бланків для заповнення. Сьогодні ж, у пору тотальної діджиталізації та спрощених процедур врегулювання, до послуг такого фахівця звертаються переважно в складних випадках.
Один з таких випадків – тотал, або тотальний збиток, що означає повну конструктивну загибель в ДТП транспортного засобу, після якого він не підлягає відновленню. Тоталом у страхуванні КАСКО вважають випадок, в якому сума збитку співставна з вартістю транспортного засобу до моменту аварії. Повну конструктивну загибель страховики фіксують, якщо ступінь пошкодження авто перевищує 70% вартості і відновлювальний ремонт буде занадто дорогим. В такому разі страхова компанія викупає у клієнта залишки його автомобіля, натомість він отримує виплату у розмірі 100% страхової суми. Якщо ж клієнт бажає залишити собі залишки авто, страхова компанія оцінює їхню вартість і вираховує її від суми виплати.
Європротокол прийшов у життя українських автолюбителів не так давно – восени 2011 року, а сьогодні за допомогою цього алгоритму в Україні врегульовується майже чверть усіх випадків з автоцивілки. Європротокол – спосіб оформлення ДТП водіями самостійно, без участі представників поліції. Є два способи оформлення Європротоколу: онлайн та на паперовому бланку. Дуже зручно, бо економить купу часу, адже не треба чекати патрульних, а місце ДТП можна залишити одразу після заповнення та підписання бланку обома водіями. До того ж це можливість уникнути штрафу, вилучення прав та судової тяганини.
Але використання Європротоколу має і чимало обмежень:
- обидва водії-учасники ДТП мають діючий поліс автоцивілки;
- між учасниками ДТП досягнута згода щодо обставин пригоди;
- аварія відбулася без травмованих чи загиблих та без завданої матеріальної шкоди третім особам;
- водії-учасники перебувають у тверезому стані.
Також зверніть увагу, що ліміт виплат за Європротоколом становить 80 000 гривень. Втім цієї суми цілком достатньо для ремонту при невеличких пошкодженнях.