RU UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

RU UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Я та УНІКА

Страхування — складний продукт, і він вимагає якісної експертизи

Нещодавно СК УНІКА виповнилося 26 років. З цього приводу ми поговорили з Оленою Ульє, Головою Правління компанії: яким був пройдений шлях і як оцінюються сьогоднішні результати? Що змінилося, коли страховик став частиною австрійського холдингу UNIQA Group? Яке місце український бізнес займає сьогодні, 14 років потому, у портфелі цього великого міжнародного гравця? Олена поділилася планами УНІКА на найближчі роки і розповіла, як оцінює перспективи і ризики розвитку українського страхового ринку холдинг, чий бізнес зосереджений на регіоні Центральної та Східної Європи.

Страхування — складний продукт, і він вимагає якісної експертизи

Олена Ульє очолює Страхову компанію «УНІКА» з 2015 року. Під її керівництвом УНІКА досягла значних результатів, зайняла лідируючи позиції на страховому ринку України. В 2020 році Олена Ульє стала переможцем загальнонаціональної премії «Людина року» в номінації «Лідер страхового ринку року».

Пані Олено, як би Ви охарактеризували сьогоднішні ринкові результати і компанію УНІКА однією фразою?

Наразі УНІКА в Україні – це успішна фінансова небанківська група, що веде бізнес за європейськими стандартами, має провідні позиції на ринку страхування, високу впізнаваність і довіру сотень тисяч клієнтів – як у корпоративному, так і у роздрібному сегменті.

Якщо не обмежуватися однією фразою, можна сказати, що УНІКА на українському страховому ринку – це бренд з історією, чудовою командою та якісною експертизою. За 26 років своєї роботи ми здолали шлях від сильної, але все ж таки локальної страхової компанії, орієнтованої на обслуговування переважно В2В клієнтів, до лідера ринку за багатьма напрямками, універсального страховика, учасника великої європейської фінансової групи з відомим брендом.

Входження до UNIQA Group – це ключовий момент в цій історії успіху?

Один з визначальних – це однозначно. Цілком можливо, що з іншим брендом історія компанії могла б бути успішною, але вона точно була б іншою.

Ми увійшли до складу австрійської UNIQA Group у 2006-му, а повноцінний ребрендинг провели у 2010-му. За період з 2010 по 2019 рік наш бізнес в Україні виріс у 5 разів, а обсяги страхового ринку – у 2,5 рази за показником валових премій і втричі по чистих преміях. Тобто ми розвивалися практично вдвічі швидше, ніж страховий ринок України. Наростили обсяги бізнесу, зайняли лідерські позиції, збудували партнерські взаємини, реалізували масштабні і цікаві проекти. Багато що стало можливим саме завдяки появі сильної материнської компанії.

Які з можливостей холдингу найбільш важливі для українського бізнесу УНІКА?

По-перше, завдяки групі ми маємо доступ до міжнародних перестрахових потужностей. Це дозволяє нам приймати на страхування наймасштабніші ризики і при цьому пропонувати якісне покриття за прийнятну для наших клієнтів вартість.

По-друге, ми надаємо корпоративним клієнтам додаткові сервіси, на яких фокусується материнська група – наприклад, передстраховий огляд об’єктів, що включає професійні рекомендації щодо зменшення ризиків.

По-третє, завдяки роботі в міжнародній групі, ми маємо доступ до найкращих практик страхування. Наші колеги відкриті до обміну досвідом, ми бачимо європейські тренди в страхуванні і можемо першими провести їхню апробацію на нашому ринку. Це дозволяє планувати зміни – не тільки швидко реагувати на потреби ринку, а й самим задавати певні стандарти роботи страхової індустрії в Україні.

Яку роль відіграє український дивізіон в структурі бізнесу UNIQA Group?

Наша частка поки що становить близько 7% в загальних преміях UNIQA International, але вона швидко збільшується. Для нашого материнського холдингу особливо важливим є те, що український бізнес зростає і, у той же час, залишається прибутковим.

Крім того, у нас сильні ринкові позиції за всіма класичними видами страхування: КАСКО, медичне страхування, страхування життя, туристичне страхування, страхування майна. Коли компанія має сильний і впізнаваний бренд за різними видами страхування, є всі шанси на подальше прибуткове зростання.

А наскільки цікавий ринок України вашій материнській компанії?

UNIQA Group – перш за все, європейська компанія, з ключовим ринком в Австрії і присутністю у 18 країнах Центральної та Східної Європи. Підтвердження – це недавня угода UNIQA з французької АХА, яка тепер фокусується на інших ринках. У лютому 2020-го було оголошено, що саме UNIQA Insurance Group придбала у AXA її підрозділи в Польщі, Чехії і Словаччині, інвестувавши у них понад 1 млрд євро.

Саме регіон Центральної та Східної Європи цікавий для нашої групи, тому Україна розглядається керівництвом як місткий, активно зростаючий і при цьому все ще ненасичений ринок ключового регіону. За даними Swiss Re Institute, Україна знаходиться на 60-му місці з 88 ринків світу за рівнем страхових премій. Для порівняння: Польща з аналогічною чисельністю населення знаходиться на 34 місці, а її страховий ринок практично в 10 разів перевищує ринок України за обсягами премій. Навіть при не дуже сприятливих тенденціях потенціал нашого ринку рано чи пізно має бути реалізований. Тому інтерес до нашої країни у материнської компанії, безумовно, високий.

Чи буде у страхового ринку України достатньо стимулів для зростання у 2020 році? Особливо зважаючи на епідемію COVID-19?

Зазвичай ми дивимося на ситуацію і будуємо прогнози не на рік, а в перспективі трьох років. І так само оцінюємо результати. Якщо поглянути на нинішню ситуацію, то стане очевидним, що страховий ринок України з 2016 року зростає темпами, вищими за інфляцію.

Динаміка страхування істотно залежить від макроекономічних чинників — і, звичайно, тут багато побоювань щодо найближчих 3 років. Звичайно, поточна ситуація є складною для багатьох сфер бізнесу. Проте вона є такою і в інших країнах регіону ЦСЄ. Але з іншого боку, поштовх у розвитку може дати ефективне регулювання ринку. Тому ми сподіваємося, що вже в найближчі 2 роки в Україні відбудуться позитивні регуляторні зміни, і це дозволить підвищити рівень захисту прав споживачів, виросте їхня довіра до страхування, а значить – збільшиться попит.

Крім того, в деяких видах страхування нам допомагають зростати цифрові технології. А ще зростання залежить від змін в соціумі, в менталітеті людей і бізнес-культурі: наприклад, ми бачимо стійке зростання попиту на медичне страхування.

Як УНІКА використовує digital-інструменти для росту свого бізнесу в України?

Сучасні цифрові технології – це не просто набір інструментів. Це те, що дозволяє провести по-справжньому глибоку трансформацію бізнесу.

З одного боку, це зміни у внутрішніх бізнес-процесах страховика, які допомагають нам підвищити ефективність і, відповідно, прибутковість бізнесу.

З іншого боку, цифрові технології допомагають провести зовнішню трансформацію, поліпшити досвід взаємодії з клієнтами у всіх точках контакту: від вибору страхового продукту до врегулювання страхових випадків.

УНІКА інвестує в обидва напрямки digital: як у внутрішні технології, так і в технології для клієнтів. На прикладі інших країн ми розуміємо, що логіка технологічності повинна бути дуже простою: клієнти не хочуть «оплачувати» неефективність страховика, компенсувати значні адміністративні витрати. Тому наша мета – максимальна операційна ефективність за рахунок ІТ-технологій, щоб надати клієнтам конкурентну вартість. При цьому важливо не втратити, а поліпшити якість обслуговування, спростити взаємодію з клієнтом. Поточна складна ситуація лише підтверджує це правило.

Ми багато інвестуємо в процеси врегулювання для прискорення оцінки збитку, проведення виплати, в спрощення комунікації з клієнтами, в скорочення часу на обробку звернень, договорів, підготовку звітності. Digital – це про ефективність та якість, а не про моду і слідування новим віянням.

Наскільки реальним є сценарій, коли страхування повністю перейде у цифрове середовище?

Вважаю, що для простих продуктів це дуже ймовірно – більше, ніж ми собі уявляємо. Цим шляхом вже йдуть багато українських страхових компаній. Хоча страхування навряд чи буде «піонером» у цьому напрямку: все ж таки наш ринок більш консервативний, ніж інші галузі. Крім того, страхування – це складний продукт, який вимагає довірчих відносин і якісної експертизи. А це передбачає живе спілкування з експертом, хай навіть у віддаленому режимі.

Поки що ми прагнемо до омніканальності: у нас є і класична комунікація за участі агента, і цифрові канали – клієнт може зв’язатися з компанією через чат-бот UNIQAua у популярних месенджерах Viber і Telegram. Так можна отримати консультацію з медичного страхування, уточнити порядок своїх дій при настанні страхового випадку при ДТП, отримати інформацію про укладення договору.

Ми також пропонуємо продуктові онлайн-сервіси: на сайті УНІКА можна придбати поліси тревел-страхування, автострахування, страхування квартири та відповідальності перед сусідами. Після оформлення угоди та оплати, клієнти отримують страховий поліс на електронну пошту – не потрібно чекати доставку або їхати до офісу. У кабінеті клієнта myUNIQA можна побачити інформацію за своїми договорами і страховими випадками онлайн, оплатити чергові платежі, замовити пролонгацію договору, надати документи на виплату, поставити питання персональному менеджеру.

На жаль, повноцінний розвиток онлайн страхування все ще стримується бар’єрами в нормативно-правовому полі. Страховики часто змушені «переходити в офлайн» для розв’язання багатьох питань, особливо тих, які стосуються врегулювання збитків.

Чи можна чекати від УНІКА інноваційних продуктів і сервісів у 2020 році?

Я б не хотіла анонсувати наші ідеї щодо нових продуктів до того, як ми протестуємо їх і представимо ринку. Можу тільки сказати, що ми плануємо сконцентруватися на створенні кращих рішень по тих напрямках, які найбільш популярні у наших клієнтів: це зручні і надійні продукти автострахування, а також страховий захист здоров’я.

Також це складні продукти і послуги страхового захисту, цікаві для наших бізнес-клієнтів – наприклад, страхування кіберризиків.

Крім УНІКА, на ринку є ціла низка гравців з європейським капіталом, а також з достатнім «ринковим стажем». Що дозволяє вашій компанії залишатися лідером?

Ключовою відмінністю я б назвала готовність вчитися і змінюватися для наших клієнтів, слухати і чути. Надважливим активом для страховика є репутація: це те, що важко побудувати і легко зруйнувати.

За відгуками наших клієнтів, репутація безпосередньо залежить від якості врегулювання та комунікації: відкритості, готовності вести діалог, і навіть від уміння принципово відстоювати свою позицію і слідувати «букві договору» – головне, робити це прямо, чесно і дотримуючись узятих на себе зобов’язань.

Важливі будь-які деталі: як швидко компанія реагує на запити, наскільки привітні її представники. Усе це говорить про те, наскільки компанія цінує клієнтів, адже саме страховик буде поруч у непрості часи. Клієнт не повинен відчути сумніви у своєму виборі ані на хвилину. Тому ми в УНІКА робимо усе, щоб наші клієнти, партнери та співробітники були впевнені в своєму виборі на 100%.

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Новий страховий продукт УНІКА: поліс, який допоможе у разі важкого діагнозу
Будемо здорові!
10. вересня 2021
Новий страховий продукт УНІКА: поліс, який допоможе у разі важкого діагнозу
Цієї осені УНІКА випускає страхову програму для приватних осіб, аналогом якої до сих пір могли користуватися тільки корпоративні клієнти. За її допомогою можна захиститися на випадок діагностування важких та критичних захворювань. Чим програма може бути цікава клієнтам-приватним особам, і в чому її відмінність від добровільного медичного страхування, ми говоримо з Оксаною Руденко, директором Департаменту особистих видів страхування СК УНІКА.
МРТ, КТ та рентген. Що потрібно знати про сучасні види променевої діагностики
Будемо здорові!
03. вересня 2021
МРТ, КТ та рентген. Що потрібно знати про сучасні види променевої діагностики
Кожен з нас хоча б раз проходив обстеження на рентгенотехніці. Сьогоднішню медицину неможливо уявити без променевої діагностики, яка незамінна для уточнення картини хвороби і виявлення прихованих проблем зі здоров'ям. У цьому випуску блогу хочемо розповісти про апаратні методи діагностики – рентген, магнітно-резонансну томографію та комп'ютерну томографії. Це сучасні і практично нешкідливі процедури, які дозволяють поставити діагноз, визначити тяжкість захворювання внутрішніх органів і кісткової структури без оперативного втручання.*
Відпустка восени. Куди можна поїхати в оксамитовий сезон
Моя подорож
26. серпня 2021
Відпустка восени. Куди можна поїхати в оксамитовий сезон
Календарне літо закінчується 31 серпня. Але диво літнього відпочинку можна продовжити. Потрібно тільки пережити метушню на початку вересня, і ось він – оксамитовий сезон. Цей період в регіонах з переважаючим субтропічним кліматом зазвичай триває до середини жовтня, а у країнах Магрибу навіть до початку листопада. Але не менш приємними для осінніх подорожей є інші частини світу, які готові радувати туристів красою природи, вражаючою архітектурою та шедеврами місцевої кухні. Вибрати напрямок поїздки українці можуть з великого списку, важливо лише не забувати про законодавчі обмеження для туристів, які пов'язані з пандемією СOVID-19.

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз