Як працює медичне страхування в умовах СOVID-19? Досвід УНІКА та наших клієнтів

Ситуація з коронавірусом дійсно змінила звичний формат медичної допомоги в багатьох країнах, і Україна - не виняток. Однак турботу про здоров'я ніхто не відміняв. У 2020-му році поліс медичного страхування, або ДМС, допоміг відновити здоров'я сотням тисяч українців - втім, як і в попередні роки.

В 2021-му принципи медичного страхування не зміняться: страховка, як і раніше, дозволить лікуватися та одужувати з найменшими витратами часу, нервів і фінансів. Зміниться лише формат – багато зі звичних речей й страхові компанії, й клініки, й, звичайно, самі клієнти будуть робити онлайн. Добре це чи погано? Наша відповідь - просто відмінно, але розберімося з усім по черзі.

 

Як звернутися за допомогою по медичній страховці?

Саме так, як і в «доковідну епоху» - застрахований дзвонить, пише або звертається через мобільний додаток в медичний асистанс УНІКА. Щоправда, клієнти все частіше пишуть нам в месенджерах: якщо раніше дзвінки складали 90% звернень, то зараз ця цифра вже знизилася до 70%. І ми цілком підтримуємо цей діджитал-тренд.

По-перше, це зручно для самого застрахованого - завжди можна повернутися до повідомлення, перечитати його, менше шансів щось упустити, щось не розчути або неправильно зрозуміти інструкції лікаря-координатора. По-друге, компанії легше контролювати якість послуг. В майбутньому ми не виключаємо, що  телефоном можна буде повідомляти про складні випадки, коли потрібна невідкладна допомога, а вся інша комунікація поступово перейде в неголосові канали.

 

Як записатися на консультацію до потрібного лікаря?

І на цьому етапі все залишається як і раніше - або майже як раніше J. При первинному зверненні медичні координатори УНІКА визначають коло скарг клієнта і той напрямок, по якому йому потрібна первинна консультація. Важливо, що це робиться на високому професійному рівні, адже більшість співробітників медичного асистансу мають медичну освіту та великий досвід роботи з клієнтами. Вони уточнюють у застрахованого його потреби - терміновість консультації, близькість клініки від дому, пропонують доступні державні або приватні медичні установи. А ще можуть запропонувати новий формат - телемедичну консультацію профільного лікаря. Адже дуже часто для першого контакту з лікарем особистий візит необов'язковий: доктор зазвичай призначає аналізи та інші дослідження, щоб уточнити діагноз. Озброївшись результатами аналізів, лікар ефективніше зможе провести другу, очну зустріч та зробити необхідні призначення.

Економія часу, зниження ризиків, більше можливостей для вибору лікаря - переваг більше, ніж може здатися на перший погляд. До речі, в Швейцарії 60% клієнтів УНІКА по медичному страхуванню отримують вичерпні консультації саме так, і очний візит в клініку стає непотрібним.

 

Як буде організовано консультацію лікаря?

А ось тут все залежить від того, який формат обере пацієнт - телемедицину або все ж таки візит в клініку. Якщо мова про телемедицину, то з лікарем можна зв'язатися через зручну онлайн-платформу, де є як голосові, так і письмові консультації. Ми вже писали про це в окремому блозі.

Але якщо все-таки потрібен очний візит, лікар-координатор УНІКА направить запит про необхідність консультації своїм колегам - спеціальній групі операторів в нашому медичному асистансі, які відповідають за організацію медичної допомоги. Черговість і час виконання такого запиту визначається ІТ-системою.

До речі, це ще одна інновація, і з її допомогою ми забезпечуємо оперативну обробку всіх медичних завдань. У період значних стресів, панічних настроїв та перевантаження лікарень - це особливо важливо. Всі клієнти УНІКА можуть бути впевнені, що ми надаємо допомогу максимально швидко і неупереджено - не дивлячись на те, чи працює клієнт у великій компанії або в маленькій, і як давно користується медичною страховкою.

 

А що з аналізами та ліками?

Якщо після консультації з лікарем знадобляться додаткові дослідження, ми також організуємо та оплатимо таку діагностику. Наші лікарі-координатори обов'язково уточнять у клієнта, де йому зручно провести всі призначені процедури, і запишуть на прийом в узгоджений з клієнтом час. Той же підхід діє і з ліками: ми уточнимо, в якій аптеці зручно забрати ліки або за якою адресою повинен прибути кур'єр з доставкою, якщо дана послуга передбачена аптекою-партнером. Крім того, застрахований отримує sms з інформацією про заплановані дослідження або про замовлені препарати.

Ось так виглядає оновлений формат медичного сервісу від УНІКА. Деякі з цих змін ми давно планували. Ми раді, що наші інновації активно використовують застраховані. Локдаун показав, що епідемія рано чи пізно закінчиться, а новації та цифрові послуги стануть частиною нашого життя вже назавжди.