UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Моя домівка

Тепло на душі. Як підготуватися до запуску системи опалення

З 15 жовтня в Україні формально стартував опалювальний сезон. Наразі в багатьох регіонах України дуже тепло, тому не виключено, що батареї потеплішають трохи пізніше, коли температура опуститься нижче 7С. Найближчими днями – саме час, щоб підготувати свою оселю, офіс або торгове приміщення до майбутньої зими. Як саме? Рекомендують експерти УНІКА.

Тепло на душі. Як підготуватися до запуску системи опалення

Страховики часто жартують: коли у комунальників починається опалювальний сезон, до нас приходить «гарячий» – різко зростає число звернень за виплатою через аварії в теплових системах. І проблема не тільки у значній зношеності теплотрас по всій Україні. Гідравлічні випробування тепломереж, ремонт виявлених проблемних ділянок, заміна старих труб на нові, регулярна профілактика – для цього у комунальних підприємств часто не вистачає ані фінансів, ані профільних фахівців. Як результат, в середньому 5-10 разів за рік в Україні відбуваються масштабні аварії в системах життєзабезпечення, а крім того, регулярно трапляються дрібні інциденти при сезонному запуску систем теплопостачання.

Якщо аварія трапилася на трубопроводі дорогою до житлового будинку, офісу або торгового центру, її усуває постачальник тепла. А ось коли розрив труби відбувається всередині будівлі, за ремонт і ліквідацію наслідків доводиться братися власникам нерухомості.

Як вберегти своє житло, офіс або магазин від аварій в тепломережі та їх наслідків?

1. Огляньте ваші системи опалення до початку холодного сезону, краще з фахівцем

Спочатку проводиться візуальний огляд: потрібно приділити увагу як трубам, так і радіаторам. Перевіряється цілісність та надійність з'єднань, їх герметичність. Несподівані патьоки або нехарактерне шипіння - привід для настороженості.

Іноді труби або радіатори тріскаються в місцях, де це важко побачити, тож складні ділянки потребують більш ретельного огляду. На проблеми також може вказати зміна рельєфу або коліру фарби на радіаторах.

2. Переконайтеся, що запірна арматура – крани, вентилі, засувки – працює без проблем

Статистика страхових випадків УНІКА показує: несправний вентиль може принести набагато більше проблем, ніж витік з батареї. Тому обов'язково перевіряйте стан всієї запірної арматури (крани, вентилі) перед початком опалювального сезону.

Радіатори, входи труб у квартиру, кульові крани для систем, де використовується гарячий носій – перевірте, чи надійно працюють вентилі у всіх критичних точках, і як швидко ви можете перекрити їх у разі проблем.

Важливо: запірна арматура має закриватися і відкриватися із зусиллям, але так, щоб ці дії могла зробити не найсильніша людина, без спеціальної підготовки та інструментів.

3. Перевірте, чи гріються батареї під час тестового запуску системи. Якщо немає – спустіть повітря

Зазвичай до початку жовтня комунальники проводять тестове включення систем опалення, щоб виявити несправності на старті сезону. Технологія перевірки проста: систему заповнюють холодною водою і залишають на півгодини-годину. За цей час потрібно переконатися, що всі труби і вузли виконують свої функції – тобто батареї не лише не течуть, а й здатні нагріватися.

Якщо батарея залишається холодною, при цьому шумить, дзюрчить і потріскує – швидше за все, у ній накопичилося повітря. Повітряні пробки в радіаторах загрожують не тільки поганим обігрівом житла, а й іншими проблемами: так, батареї зі сталі починають окислюватися, покриваються іржею і раптово починають текти. Тому повітря потрібно обов'язково спускати.

Як це зробити? Більшість радіаторів мають повітряний кран в торці. Для перевірки його слід обережно відкрутити, викруткою або спеціальним ключем. При відкручування можна почути шипіння – спочатку вийде зайве повітря, а потім поллється вода. Вже за 5-7 хвилин після появи води повітряний кран треба закрутити.

Важливо: під час роботи опалювальна система знаходиться під тиском, тому вода може розбризкуватися і при цьому бути брудною від іржі в старих трубах. Заздалегідь підготуйтеся до такої ситуації – запасіть правильну ємність, щоб бризки не забруднили стіни і не зіпсували шпалери. Якщо сумніваєтеся, що здатні самі зігнати повітря з радіаторів – краще звернутися до фахівця.

4. Застрахуйте свою квартиру, офіс або магазин на випадок затоплення з опалювальних систем

Крім проблем, яких можна запобігти, існують й абсолютно непередбачувані ситуації. Наприклад, коли вас заливають сусіди зверху, які менш відповідально підготувалися до опалювального сезону. Перевірений вихід з такої ситуації – страхування нерухомості. Страховий захист діє на випадок затоплення через аварію в будь-якій інженерній мережі, включаючи водопровід, каналізацію, опалення або протипожежну систему.

У практиці УНІКА страхові випадки з затопленнями траплялися безліч разів. Одна з найвідоміших ситуацій сталася в січні 2020-го, коли приміщення нашого клієнта, відомого взуттєвого магазину, залило гарячою водою з систем опалення ТЦ Ocean Plaza в Києві. Майно магазину було застраховане, і менше ніж за місяць клієнт отримав виплату – 79 600 тис. грн. Ця сума дозволила магазину компенсувати непередбачені втрати і продовжити роботу в звичайному режимі.

Важливо: затоплення – часта проблема власників нерухомості, тому для отримання виплати потрібен невеликий і цілком стандартний пакет документів. Перш за все, це заява на виплату і документ компетентного органу, щоб підтвердити факт аварії. У випадку з магазином також знадобився договір оренди з власником приміщення, з технічним паспортом, плюс документи на пошкоджений товар – акт інвентаризації та накладні.

Сподіваємося, наші поради виявляться корисними, і ваш опалювальний сезон пройде без форс-мажорів і з надійним страховим захистом. Якщо залишаться питання – як завжди, чекаємо в УНІКА!

 

 

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Усі наші стани зараз – нормальні! Поради психолога для співробітників УНІКА і не тільки
Я та УНІКА
01. липня 2022
Усі наші стани зараз – нормальні! Поради психолога для співробітників УНІКА і не тільки
Сьогодні у блозі – поради від Алли Шуть, практикуючої психологині, яка надає допомогу співробітникам УНІКА в межах Сервісу психологічної підтримки від Wellbeing Company. Спілкуємося про те, для чого і кому потрібен психолог, чому зараз його підтримка ще важливіша, ніж у мирні часи, та як дати собі раду, коли такого експерта немає поруч. Нам було цікаво та корисно – сподіваємося, вам буде також.
Заради здоров'я. Як УНІКА та її партнери – медичні провайдери справляються із викликами воєнного часу
Будемо здорові!
28. червня 2022
Заради здоров'я. Як УНІКА та її партнери – медичні провайдери справляються із викликами воєнного часу
У цьому випуску блогу ми розповідаємо про один із ключових напрямків нашої роботи – медичне страхування. Як війна змінила процеси обслуговування? Чи можуть клієнти УНІКА, як і раніше, використовувати якісний медичний сервіс? Як бути тим, хто має медичне страхування від УНІКА, але опинився за кордоном?
Зберігаємо віру у майбутнє, захищаємо клієнтів та віримо у перемогу України
Я та УНІКА
27. червня 2022
Зберігаємо віру у майбутнє, захищаємо клієнтів та віримо у перемогу України
Для всього світу та, перш за все, для нашої країни, повномасштабна війна стала справжнім випробуванням. Але в групі UNIQA не було навіть мови про можливе припинення діяльності в Україні, — розповідає Олена Ульє, Голова правління Страхової компанії «УНІКА».

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз