UA
Закрыть

Контент на сторінці може відобразитися не повністю. Рекомендуємо оновити версію поточного або скористатись іншим браузером.

UA
UNIQAблог - фото
UNIQAблог
Моя домівка

Чистота без стресів: як полюбити прибирання у домі

Любите ви прибирати чи ні, але робити це необхідно всім. Адже лад у оселі — це не тільки про речі, які лежать на своїх місцях, відсутність пилу, алергенів, плісняви, мікробів, але й про створення затишного простору, де можна відпочивати та який надихає на творчість.

Чистота без стресів: як полюбити прибирання у домі

В цьому блозі УНІКА ми розповімо, як зробити прибирання не обтяжливим обов’язком, а щонайменше приємною справою.

Приготуйтеся до систематичності

 Ви ж знаєте вираз «чисто там, де не смітять»? Так-от, в умовах домашнього господарства, великого дому та великої сім’ї цей принцип не спрацьовує. Тільки систематичне прибирання, а не раптові генеральні прибирання раз на рік можуть зробити оселю дійсно затишною. Але якщо діяти системно, то регулярне прибирання потребуватиме менше нервів та напруження, ніж авральні прибирання. Також слушна ідея прибирати в одному і тому ж порядку: послідовно кімната за кімнатою, а починати й закінчувати в одному й тому самому місці.

Ще декілька порад для прибирання

  1. Привчіться самі та навчить дітей одразу після сну застеляти ліжко. Завдяки цьому спальня чи дитяча кімната буде виглядати більш охайною, навіть якщо ви ще не прибирали там.
  2. «Озбройтеся» одразу. Усі миючі засоби та інструменти слід мати під рукою, а не витрачати на їх пошуки свій час. Тож придбайте фартух з кишенями або навіть ремінь для столярних інструментів, щоб зручно покласти туди усе, що вам потрібно.
  3. Використовуйте технології: робот-пилосмок, відпарювач, швабри та пилосмоки з ефектом мокрого прибирання допоможуть зробити будь-яку роботу вдома легшою.

Розділить два процеси: усунення безладу та саме прибирання

Чому люди втомлюються, прибираючи навіть невелике приміщення? Причина в тому, що ми займаємось одразу двома справами. По-перше, розкладаємо речі на свої місця, сортуємо білизну, повертаємо іграшки та чашки з тарілками туди, де вони повинні бути, а по-друге, власне, прибираємо — стираємо пил, миємо вікна та інші поверхні. Це втомлює та дратує. Слушна порада: спершу звільніть кімнату від зайвих речей, потім зробіть паузу, а згодом, вже після відпочинку, приберіться до блиску. Таким чином ви вже на першому етапі побачите результат своєї роботи, тож і прибирання вдасться вам легше.

Оберіть метод прибирання

Людство за останні десятиріччя створило багато систем прибирання. Ми знаємо не менше десяти, з яких обрали для вас найпопулярніші.

Метод Кондо Марі

Японська письменниця, авторка книги «Магічне прибирання» Кондо Марі, на перший погляд вигадала просту систему з двох постулатів:

  1. Позбавтеся всього непотрібного і знайдіть правильні місця для зберігання потрібного.
  2. Якщо ви прибиратиметесь лише потроху щодня, ви прибиратимете вічно.

Але насправді вона вчить читачів охайно відноситися до речей, ретельно їх складати (вертикальне складання замість горизонтального), аж до того, що питати у речей, як саме вони хочуть зберігатися — на вішаках чи на полицях.

«Магічне» прибирання потребує ретельності, можливості вкладати у свій дім багато часу та енергії. Також важливий елемент цієї системи — позитивні емоції та готовність радіти кожному своєму досягненню.

Метод Лео Бабаути

Іншій підхід пропонує блогер Лео Бабаути. Він стверджує, що в прибиранні також важливий мінімалізм. Тож його метод можна назвати методом маленьких кроків.

  • Треба прибиратися одразу, як помітите безлад, але приділяти цьому лише пару хвилин. Наприклад, побачив брудну тарілку на столі, відніс на кухню та вимив.
  • Прибиратися слід одразу не в усьому домі, або кімнаті, а у дещо меншому просторі — у зоні, яку ти можеш обхопити руками. Так можна рухатися від точки до точки, витрачаючи на кожну лише 10−15 хвилин.

Особливий ритуал придумав Лео для розбирання речей — їх усі можна розділити на три категорії: «точно залишити», «точно викинути», «можливо, залишити». Речі з списку «можливо, залишити» слід покласти у ящик на півроку. Якщо за цей час ви до них не доторкнулись — сміливо позбавляйтеся.

Метод Сандри Фелтон

До того, як ця бізнес-леді зайнялась створенням методу прибирання, вона втратила свою дисертацію, яка загубилась серед зайвих речей у її домі.

Її метод:

  1. Знайти місце для кожної речі і завжди повертати її саме туди, причому відразу після того, як нею скористалися. І жодних компромісів.
  2. Не затягуйте прибирання безладу на години — використовуйте метод Везувій. Підготуйте коробки та якомога швидше почніть сортувати речі, що лежать не на своїх місцях. Речі у різні коробки збирайте по ознаках: іграшки, речі чоловіка, речі жінки, книги. Звісно, для сміття та мотлоху повинен бути окремий пакет. Кожну коробку підпишіть, щоб добре розуміти, що там, та покладіть у кінці кімнати. Речі згодом розберіть та покладіть у потрібні місця або викиньте.

Метод «Флайледі»

Цю систему вигадала американка Марла Сіллі, яка вважає, що від прибирання потрібно отримувати задоволення. Її головний принцип — забути про генеральне прибирання у вихідні та приділяти наведенню чистоти в будинку по 15 хвилин щодня. Щоб все встигати, вона радить перед початком прибирання ставити таймер і закінчувати рівно в ту мить, коли він дасть сигнал.

Протягом тижня прибирання робиться в одній із п'яти зон у певній послідовності: кухня – дитяча кімната – спальня – ванна та туалет - вітальня. Один раз на тиждень треба робити годинне прибирання в будинку, щоб помити підлогу та прибрати пил.

Метод «Блискучий будинок»

Це метод теж концентрує увагу на тому, щоб не сприймати прибирання як щось глобальне та неприємне. Творці пропонують перетворити його на набір маленьких щоденних ритуалів або навіть ігор.

«Знищення доказів» — тобто прибираємо за собою одразу, це головний принцип системи.

«Міні-рутина» — ранкове прибирання, яке починається з провітрювання кімнати, застилання ліжка, розкладання по місцях речей та поливу квітів.

«Кімната дня» — прибираємо одну з кімнат та робимо тут більше, ніж у решті, протягом 15–30 хвилин.

«Черв'ячки» — щоденні маленькі завдання для дітей, які весело виконувати. Дитині варто запропонувати розсадити ляльок, зібрати іграшки, скласти свій одяг після прання. Складність завдань залежить від віку дитини.

Метод «Будинок, у якому легко дихати»

Автор цього підходу — популярний у Китаї дизайнер інтер'єрів. Тож він стосується організації простору дому з місцями для зберігання речей у квартирі, а не власне прибирання. Але це не менше важливо та цікаво.

  1. Загальна площа місць для зберігання має займати мінімум 12% від площі квартири. Що менше квартира, то більше місця потрібно виділити під зберігання. У дуже компактних просторах ця цифра може сягати 40%.
  2. Надавайте перевагу великогабаритним вбудованим коморам, а не окремим шафам. Краще запланувати в квартирі вбудовану шафу-стінку світлих відтінків у тон стін, яка буде виглядати непомітно.
  3. «Принцип 2:8»: щоб простір виглядав красиво і охайно, 80% ваших речей мають бути прихованими від очей, і тільки 20% речей — на яких робиться акцент та щоденно необхідних — може залишатися на відкритих місцях.
  4. Використовуйте однакові контейнери, вони створюють відчуття порядку. Контейнери повинні бути прямокутні (заощаджують місце), такі що штабелюються (допоможуть використовувати простір високих полиць), прозорі (видно, що всередині), красиві та багатофункціональні.
  5. Для зберігання пам'ятних спогадів заведіть «капсули часу» — коробки, в які складаються всі пам'ятні дрібнички за рік.

Особистий метод

Ви самі також можете створити власний метод, компілюючи підходи з книг, власний досвід або сімейні традиції. Й нічого страшного не станетеся, якщо замість того, щоб прибирати власноруч, не маючи сил та натхнення, ви звернетесь до клінінгової компанії.

 

Залишити відгук
Підтвердіть, що Ви не робот
Останні статті
Здоров’я спини: як зменшити вплив сидячої роботи?
Будемо здорові!
28. вересня 2023
Здоров’я спини: як зменшити вплив сидячої роботи?
Дослідження показали, що 75% своєї роботи в індустріально розвинених країнах люди виконують сидячи. Багатьох з нас необхідність вчасно зробити усю роботу інколи буквально приковує до крісла. Як цьому протидіяти? Сьогодні у блозі розберемо, як уникнути дискомфорту та зберегти спину здоровою під час сидячої роботи.
Щоб ділитися світлом, треба мати його в собі: чому під час війни важливо дбати про своє психологічне здоров’я?
Будемо здорові!
22. вересня 2023
Щоб ділитися світлом, треба мати його в собі: чому під час війни важливо дбати про своє психологічне здоров’я?
Велика війна триває вже більше, ніж півтора року, і це не може не відбиватися на психологічному стані українців. Які упередження заважають нам вчасно звертатися за допомогою і чому все ж таки важливо це робити? Про це сьогодні розмовляємо зі Світланою Підлипською, експерткою Wellbeing Company.
Безпечна осінь. Яке автострахування вам потрібне?
Мій автомобіль
20. вересня 2023
Безпечна осінь. Яке автострахування вам потрібне?
Осінь – відповідальна пора, коли наше життя стає більш динамічним. Щоб здійсненню планів не завадили прикрі несподіванки, варто подбати про безпеку, зокрема і фінансову. Огляд важливих страховок осені почнемо з потреб власників автомобілів. Їм важливо не лише застрахувати авто, а й захистити свою цивільну відповідальність за кермом.

<< Вниз

Вгору >>

<< Вниз