Що таке телемедицина?
Телемедицина – це послуга дистанційної консультації у лікаря. Вона дуже популярна за межами України, в Європі і США, де візити у клініку коштують дуже дорого. З 2017 року телемедичним супроводом поступово почали користуватися й українські пацієнти. Але в умовах карантину і вимушеної самоізоляції телемедицина, найімовірніше, стане дуже затребуваною. Вона дозволяє отримати консультацію профільного доктора – наприклад, невролога або ендокринолога – і при цьому знижує ризик «підчепити» інфекційну хворобу під час візиту в лікарню.
Як саме клієнти УНІКА отримують доступ до телемедицини?
Якщо ви – клієнт УНІКА за програмою медичного страхування, дійте за звичним алгоритмом: звертайтеся до лікарів нашого асистансу зі скаргою. Асистанс працює в звичайному режимі: цілодобово і без вихідних, 24/7.
Спеціаліст служби асистансу розпитає про проблему, симптоми та визначить, чи варто у цій ситуації використовувати телемедицину. Звичайно ж, він запропонує таку можливість клієнту. І якщо клієнт згоден – ми відправимо йому sms-пароль для доступу на платформу https://medikit.ua/, де він зможе зареєструватися і отримати телемедичну консультацію.
Подивіться відео про те, як працює Телемедицина в УНІКА.
Лікар на відстані – це незвичний формат. Як переконатися в якості послуг телемедицини?
У світі телемедицина дуже популярна: це поширена послуга в Скандинавії, США та Німеччині. У зв'язку з теперішньою ситуацією в світі, дуже багато країн наполегливо не радять своїм громадянам здійснювати фізичний візит до лікаря, а натомість пропонують використовувати телемедицину. А у Великобританії відвідувати лікаря зараз навіть заборонено. Отже, усі процеси онлайн консультування багаторазово відпрацьовані, і в Україні використовуються найкращі світові практики.
У кваліфікації лікарів можна не сумніватися, оскільки платформа проводить верифікацію кожного доктора. Перевіряється диплом лікаря, підтверджуються його досвід і місце роботи: у medikit.ua є вся необхідна персональна інформація, щоб оцінити кваліфікацію медика. Кожен лікар також проходить фізичну верифікацію до початку роботи на платформі.
Тобто це ті ж самі лікарі, що і в клініках?
Так, це ті ж самі лікарі, які працюють у клініках і мають ліцензію на ведення медичної практики. У нас є абсолютно різні фахівці: хтось працює у державних лікарнях, хтось веде прийом у приватних клініках. І, звичайно є лікарі, зайняті приватною практикою.
Що стосується ситуації з коронавірусом, яку допомогу можуть надати лікарі? Чи є у них необхідна інформація від МОЗ, щоб відрізнити грип від коронавірусу? Чи можуть вони попередньо діагностувати його? Розповісти, як правильно вчинити в цій ситуації, куди звертатися?
Наразі найпоширеніша проблема з коронавірусом – його визначення. Адже зараз весна, і є дуже багато вірусних захворювань, які можна переплутати з початком цієї хвороби. В онлайн абсолютно точно можна визначити, наскільки небезпечним є поточний стан пацієнта: через питання про температуру, симптоми, нежить, головний біль і т. п. Лікар з дуже великою ймовірністю може визначити, що потрібно робити і скоординувати подальші дії пацієнта.
Важливо розуміти, що визначити тяжкість симптомів онлайн – не проблема, але точна постановка діагнозу «коронавірус» можлива тільки за результатами лабораторних тестів. Аналогічне спілкування відбувається і на фізичному прийомі у лікаря. Тільки користувач не піддається впливу зовнішнього середовища і не поширює хворобу серед інших людей в транспорті та в поліклініці.
Якщо лікарю все ж таки здається, що є підозра на коронавірус, як він буде діяти?
Відповідно до рекомендацій МОЗ – це звернення в інфекційну лікарню. Буде отримана повна інформація, куди звертатися, кому дзвонити далі і що робити.
Окей, клієнт УНІКА отримав консультацію лікаря онлайн. Що далі?
Стандартна практика така: клієнт УНІКА зайшов на платформу, зареєструвався, отримав повну консультацію лікаря чи декількох фахівців. Лікар формує консультативний висновок. Цей висновок автоматично зберігається в кабінеті користувача і відправляється йому на особисту електронну пошту. Копію висновку застрахованій особі необхідно надіслати в медичний асистанс УНІКА через мобільний додаток myUNIQA: PlayMarket, AppStore або в чат Telegram, Viber. Залежно від висновків, УНІКА організовує всю подальшу допомогу: наприклад, направить клієнта на додаткову діагностику або організує доставку ліків додому.
Як показує статистика нашого партнерського порталу, близько 70% всіх звернень клієнтів можуть бути повністю вирішені онлайн, за допомогою телемедицини. Але й у інших випадках лікар телемедицини може заощадити час, сили, а головне – знизити ризики «лікарняних візитів» у поточній ситуації.
Сподіваємося, ця інформація, як і послуга телемедицини, виявиться корисною для клієнтів УНІКА. Ми щиро зичимо вам здоров'я і залишаємося на зв'язку!