Останніми роками безготівкові онлайн платежі у світі розвиваються шаленими темпами. Ринок страхування не є виключенням: онлайн-платежі стають все більш популярними завдяки зручності, швидкості та безпеці. У цьому блозі відповідаємо на найчастіші питання щодо цього сучасного способу оплати полісів.
Чи є популярними онлайн-платежі у світовому страхуванні?
Так, звичайно. У 2023 році в деяких країнах частка онлайн платежів у страхуванні перевищувала 50%, а іноді сягала навіть 70-80%. Така динаміка цілком логічна: основними перевагами онлайн-платежів є можливість здійснення транзакцій у будь-який час і з будь-якого місця, миттєва обробка та наявність автоматизованих опцій, таких як встановлення регулярних платежів. До того ж платіжні онлайн-системи в страхуванні використовують найновіші методи шифрування і багатофакторну аутентифікацію для забезпечення безпеки транзакцій.
А яка ситуація в Україні?
Тенденції в Україні повністю відповідають світовим. За даними Нацбанку, минулого року українці сплатили онлайн за товари та послуги 646,5 млрд грн! І внесок UNIQA Україна тут також є. Адже компанія намагається не відставати від світових тенденцій і регулярно пропонує нові варіанти розрахунків для своїх клієнтів. Причому варто зазначити, що ключовими для UNIQA залишаються питання кібербезпеки: всі платежі, а також персональні дані клієнтів надійно захищені.
Наскільки популярною є послуга оформлення страхових договорів на сайті та їхня подальша оплата онлайн?
Це доволі популярна послуга як Україні в цілому так і в UNIQA Україна. На даний момент близько 90-92% полісів, оформлених в UNIQA Україна є електронними. Звичайно, в умовах перебоїв з енергопостачанням чи у разі відсутності зникнення доступу до інтернету у клієнтів виникають проблеми з оформленням страховки онлайн, але зі свого боку ми робимо все, аби мінімізувати негативні наслідки. Наприклад, якщо клієнт встиг сплатити онлайн, то платіжна система чи банк обов'язково відправить йому квитанцію про сплату. А якщо клієнт не встиг підписати такий електронний договір, тобто вести код з SMS – наступний крок після оплати при покупці, – то він може звернутися до нас і ми завершимо операцію в ручному режимі.
Які варіанти онлайн-оплати є на сайті UNIQA Україна?
Функціонал нового сайту включає одразу кілька нових способів оплати. Головною «фішкою» є можливість оплати страховки частинами. Ця опція доступна для кожного продукту, який клієнт обере на сайті. Щодо онлайн-платежів компанія інтегрована з ПриватБанком: усі його клієнти можуть легко скористатися цією послугою.
Кількість платежів клієнт обирає самостійно: два, три або п'ять для звичайних продуктів. А от для обов'язкового страхування цивільної відповідальності автомобілістів (автоцивілка онлайн) платіж можна розбити аж на 12 частин. Приємна новина для клієнтів: комісія за цю послугу відсутня. Усі додаткові витрати UNIQA бере на себе, а клієнт сплачує тільки вартість страховки.
Ба більше, можна налаштувати автоплатіж і чергова сума буде автоматично списуватися з вашої платіжної картки. Це нівелює ризик пропустити черговий платіж і гарантує безперервність страхового покриття.
Оплата частинами доступна лише для клієнтів ПриватБанку?
Поки що так. Але зараз ми працюємо над розширенням можливостей оплати частинами і плануємо додати підтримку інших банків, щоб зробити цей сервіс доступним для більшої кількості клієнтів.
Для клієнтів інших банків, менше з тим, є декілька зручних можливостей онлайн-оплати:
- Кредитні та дебетові картки (Visa, MasterCard)
- Електронні гаманці (Google Pay, Apple Pay)
- Приват24
Раніше оплачувати послуги UNIQA Україна можна було через сервіс Portmone. Чи актуальна ця опція зараз?
Оплата через сервіс Portmone наразі зберігається лише для страхування життя. Інші продукти тепер можна оплачувати безпосередньо через сайт UNIQA: клієнт отримує лінк для оплати від продавця або агента, переходить за посиланням на сторінку оплати і сплачує карткою за послуги. Така опція діє для всіх нон-лайф продуктів.
Якщо клієнт оформив договір на сайті та оплатив його онлайн, чи залишається в нього можливість розірвати договір?
Безумовно! Навіть якщо клієнт оформив договір та сплатив його онлайн, він має право розірвати його. Для цього потрібно написати на електронну пошту, вказану на сайті, зазначивши причину та реквізити для повернення коштів.
Чи варто очікувати від UNIQA Україна подальших нововведень в напрямку онлайн-оплати?
На цьому етапі наявні опції оплати, які є на сайті UNIQA, покривають всі потреби наших клієнтів, діючих чи нових. Тому роботи над якимось іншими варіаціями способів оплати, наприклад, використанням QR-кодів – не ведуться. Але, безумовно, прогрес не стоїть на місці і фахівці компанії відстежують усі світові тренди у зручності клієнтського сервісу. Тож якщо з’явиться якась нова поширена технологія чи рішення, воно може буде запроваджене і для наших клієнтів.
Нагадуємо, що ціни на поліси залишаються однаковими незалежно від способу їх придбання – онлайн чи офлайн. Це забезпечує справедливу ціну для всіх клієнтів, де б вони не перебували.